Giełdowy producent i wydawca gier zamknął marzec z 70% wzrostem przychodów, do 4,0 mln zł. Od początku roku przychody ART (ARTIFEX) wzrosły, według szacunkowych danych, o 88%, do 10,5 mln zł. Motorem napędowym wzrostu sprzedaży Grupy jest komercjalizacja Unsolved - aplikacji free-to-play oferującej gry HOPA z portfela giełdowej spółki, odpowiadającej za 46% przychodów spółki w marcu oraz blisko 40% w całym I kwartale br.
Unsolved to aplikacja mobilna umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Aplikacja obecnie, w wersjach na Android i iOS, oferuje dostęp do 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA.
Od początku 2021 r. Artifex Mundi prowadzi regularną akwizycję graczy dla Unsolved. W minionym kwartale na kampanie reklamowe z wykorzystaniem Facebook spółka przeznaczyła 2,9 mln zł. Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki, podkreśla, że skuteczność kampanii akwizycyjnych jest zgodna z założeniami, a kluczowe KPI dla graczy przyciągniętych tym sposobem do gry są więcej niż satysfakcjonujące. – Dotychczasowy rozwój Unsolved przekroczył nasze oczekiwania. Marcowe wyniki sprzedaży, pełniej odzwierciedlające biznesowy efekt kampanii prowadzonych w styczniu i lutym, potwierdzają zasadność naszych planów rozwojowych dla aplikacji. W 2021 r. zamierzamy rozbudować Unsolved o nowe funkcjonalności zwiększające opcje jej monetyzacji, takie jak reklamy, tzw. gift pass, walutę premium czy opcje społecznościowe (metaosiągnięcia). Zamierzamy również poszerzyć zasięg kampanii reklamowych o nowe kanały – Google, Unity Ads oraz IronSource. Oceniamy, że Unsolved ma potencjał do dynamicznego wzrostu przychodów i liczymy, że sukces projektu już w 2021 r. pozwoli nam zwiększyć wyniki w atrakcyjnym, dwucyfrowym tempie – komentuje Przemysław Błaszczyk.