- Rekordowy miesiąc pod względem przychodów oraz przychodów pomniejszonych o UA i prowizje platform
- Przychody z gier: 20,5 mln PLN (+69% m/m)
- Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform: 7,6 mln PLN (+40%)
- 16 mln pobrań
- Bardzo udane premiery: Shoe Race oraz Hunt Royale
W marcu 2021 przychody z gier Grupy BBT (BOOMBIT) pomniejszone o koszty User Acquisition oraz prowizji platform dystrybucyjnych wyniosły ok. 7,6 mln PLN w porównaniu do ok. 5,4 mln PLN w lutym 2021 (+40% m/m).
Łączne przychody z gier Grupy BoomBit w marcu 2021 wyniosły ok. 20,5 mln PLN (+69% m/m). Koszty UA wyniosły w tym okresie ok. 11,9 mln PLN (+95% m/m), natomiast koszty prowizji platform 1 mln PLN (+71% m/m).
Na znaczące zwiększenie przychodów w marcu wpływ miały coraz lepsze wyniki istniejącego portfolio gier oraz dwa bardzo udane debiuty: 16 marca zadebiutowała gra hyper-casual Shoe Race, a następnie 26 marca miała miejsce światowa premiera gry midcore – Hunt Royale.
Shoe Race od debiutu stał się światowym hitem osiągając 1 miejsce w rankingach gier free-to-play w AppStore w 5 krajach (w tym w USA i w Niemczech) oraz pozycję w TOP10 w ponad 20 krajach (w tym w Kanadzie, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii). Obecnie gra utrzymuje się w TOP20 w AppStore oraz TOP10 w Google Play w USA. Liczba pobrań gry Shoe Race w marcu wyniosła blisko 2 mln. Gra została wyprodukowana przez zespół studia Cappuccino, przy współpracy z zespołem wydawniczym BoomHits.
Hunt Royale debiutując 26 marca otrzymała tzw. featuring (promocję) w sekcji “Nowe gry” sklepu App Store w wielu krajach, w tym Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Kanadzie i Australii. Gra została już pobrana ponad 200 tys. razy i aktualnie jest bardzo intensywnie skalowana na całym świecie. Hunt Royale nie kontrybuuje netto w istotny sposób do rekordowego wyniku marca ze względu na niedawne wydanie i obecne wysokie nakłady na user acquisition - inwestycja zwróci się jednak w kolejnych miesiącach.
Łączna liczba pobrań wszystkich gier Grupy BoomBit wyniosła w marcu 2021 ok. 16 mln.
Rekordowy poziom przychodów i dwa bardzo udane debiuty gier w marcu pokazały, że nasze zapowiedzi odnośnie perspektyw 2021 roku nie były pozbawione podstaw. Jestem szczególnie zadowolony z tego, że sukces odniosły zarówno gra hyper-casual Shoe Race, jak i GaaS Hunt Royale. To potwierdza, że umiemy wydawać nowe tytuły w obu tych gatunkach i uzyskiwać z tego bardzo satysfakcjonujące przychody.
Kolejnym fenomenalnym osiągnięciem jest to, że światowy sukces zespołu external publishingu udało się osiągnąć w mniej niż rok od jego utworzenia. Shoe Race w marcu znalazł się w pierwszej trójce naszych gier hyper-casual, zaraz po Slingshot Stunt Driver oraz Bike Jump, mimo że na rynku gra była dostępna tylko przez pół miesiąca.
Z kolei Hunt Royale wygenerował w marcu przychody porównywalne z dotychczas najpopularniejszą naszą grą GaaS - Darts Club, a KPIs tego tytułu są jednymi z najlepszych jakie do tej pory odnotowaliśmy – podkreśla Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit.
W marcu 2021 wyraźnie poprawiły się także przychody najważniejszych gier z istniejącego portfolio BoomBit. W segmencie hyper-casual przychody Slingshot Stunt Driver zwiększyły się dwukrotnie miesiąc do miesiąca, przychody Bike Jump wzrosły 25% m/m, a przychody Base Jump Wingsuit Gliding wzrosły o 30% m/m. Z kolei w segmencie midcore (GaaS) przychody Darts Club wzrosły o 30% m/m. Jest to efekt zwiększania skali i zasięgu kampanii marketingowych, które możliwe było m.in. dzięki wykorzystaniu własnych narzędzi BI.
Kwiecień będzie pierwszym pełnym miesiącem, w którego wynikach przychodowych będzie widać pełny wpływ nowych tytułów. Warto jednak pamiętać o tym, że nasze wyniki nie opierają się tylko na debiutach – w portfelu mamy bardzo mocne tytuły hyper-casual – w tym wspomniane Slingshot Stunt Driver czy Bike Jump, które zostały wydane ponad 9 miesięcy temu i od tego czasu regularnie przynoszą nam satysfakcjonujące przychody. Mamy także ugruntowany portfel gier midcore z Darts Club i Archery Club na czele. Oczekujemy, że wszystkie te elementy pozwolą nam na stałe wskoczyć na wyższy poziom przychodów. A przed nami oczywiście kolejne premiery. – podsumowuje Marcin Olejarz, Prezes BoomBit.