W 2020 r. DNP (DINOPL), ogólnopolska sieć sklepów spożywczych, konsekwentnie realizowała swoją strategię rozwoju, co przełożyło się na dynamiczną ekspansję, dalszy wzrost przychodów oraz poprawę rentowności.
Dino Polska w 2020 r. zrealizowała inwestycje dotyczące uruchomienia 278 marketów Dino, z czego 255 zostało otwartych w 2020 r., a 23 na początku 2021 r. Sieć liczyła na koniec 2020 r. blisko 1500 sklepów. Jest to liczba o ponad 20% wyższa od celu, który Dino Polska wyznaczyła sobie debiutując na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 4 lata temu. Planem było wtedy powiększenie sieci z 628 sklepów na koniec 2016 r. do ponad 1200 sklepów do końca 2020 r.
W minionym roku Grupa Dino Polska przeznaczyła na inwestycje łącznie ponad 1 mld zł, dzięki czemu stworzyła ponad 5 tys. nowych miejsc pracy i na koniec 2020 r. zatrudnienie przekroczyło 25,8 tys. osób. Oprócz otwierania nowych sklepów Spółka uruchomiła także nowe, piąte centrum dystrybucyjne w Łobzie, w województwie zachodniopomorskim i rozpoczęła budowę dwóch kolejnych – w centralnej i południowej Polsce.
– Wygoda i szybkość robienia zakupów, którą oferujemy w marketach Dino sprawia, że klienci coraz chętniej wybierają naszą sieć na codzienne zakupy. Wkładamy dużo wysiłku, aby oferować im pełną gamę najwyższej jakości produktów świeżych oraz szeroką paletę pozostałych produktów spożywczych i artykułów podstawowej potrzeby. W 2020 r. szybko i sprawnie adaptowaliśmy się do zmieniającego się otoczenia. Aby zwiększyć komfort robienia zakupów wydłużyliśmy godziny funkcjonowania sklepów, które obecnie są czynne od godziny 6:00 do 23:00 – mówi Izabela Biadała, członek zarządu Dino Polska S.A.
Dino Polska konsekwentnie realizuje inwestycje proekologiczne. Obecnie 400 marketów Dino w całej Polsce jest zasilanych energią ze słońca. W planach Spółki jest montaż paneli fotowoltaicznych na dachach kolejnych 400 marketów oraz w trzech centrach dystrybucyjnych. Po ukończeniu powyższych inwestycji łączna moc instalacji Dino Polska bazujących na odnawialnych źródłach energii wyniesie 33 MW, co w 2022 r. powinno pozwolić na zredukowanie ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 24 tys. ton ekwiwalentu CO2.
Przemyślana oferta asortymentowo-cenowa oraz rosnące zaufanie klientów skutkują rosnącą sprzedażą w marketach Dino. Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie like-for-like (LfL), czyli w marketach, które istniały także we wcześniejszym roku, po raz kolejny był dwucyfrowy i wyniósł w 2020 r. 12,6%. W połączeniu z rozwojem geograficznym pozwoliło to zwiększyć całkowite przychody Grupy Dino Polska o 32,4% do ponad 10 mld złotych. Towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności.
– Rosnąca skala działalności stanowi solidny fundament naszej firmy pod dalsze zwiększanie atrakcyjności oferty i dostępności marketów Dino w różnych regionach kraju. W 2021 r. będziemy kontynuować dotychczasową strategię rozwoju. Za cel stawiamy sobie niemniejsze tempo rozwoju naszej sieci niż w ostatnich latach. Planujemy, że nasze nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,2 mld złotych. Równocześnie nie ustępujemy w staraniach o coraz większe zaufanie konsumentów, dzięki czemu wierzę, że po raz kolejny będziemy w stanie osiągnąć ponadprzeciętny wzrost przychodów na bazie like-for-like – mówi Michał Krauze, członek Zarządu Dino Polska S.A.