Akcje Simteract, krakowskiego dewelopera gier na PC i konsole nowej generacji, zadebiutują na małym parkiecie już 18 lutego. Spółka pracuje obecnie nad dwoma projektami - produkcją pod roboczym tytułem “Projekt #1” oraz symulatorem kierowcy firmy transportowej “Carpool Simulator”.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani debiutem. Cały zespół czeka na pierwsze notowanie, które będzie zwieńczeniem ponad rocznej drogi na giełdowy parkiet. Wierzymy, że największe sukcesy dopiero przed nami – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
Długo wyczekiwany giełdowy debiut poprzedziła październikowa emisja akcji, która była skierowana do nie więcej niż 149 osób (w ramach subskrypcji prywatnej). Spółka pozyskała wtedy ponad 4,3 mln zł, a redukcja w gronie inwestorów indywidualnych wyniosła 88,5 proc. Simteract pożytkuje pozyskane środki realizując jedną z dwóch nadchodzących produkcji - Carpool Simulator. W planach spółki są także kolejne projekty, które będą bazowały na autorskich technologiach (Traffic AI i City Generator) oraz doświadczeniu zebranym w trakcie tworzenia symulatorów treningowych dla klientów z całego świata.
- Aktualnie pracujemy nad dwoma tytułami. “Projekt #1” - powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon z grupy Bigben Interactive, dlatego z uwagi na wiążące nas umowy, szczegóły gry owiane są jeszcze tajemnicą. Liczymy jednak, że już w najbliższej przyszłości będziemy mogli zdradzić pierwsze konkrety dotyczące tytułu. W “Carpool Simulator” natomiast gracze wcielą się w pracownika firmy przewozowej (tzw. ride-hiling company), w której oprócz prowadzenia samochodu będą także kierować własną firmą, zarządzać zleceniami przez aplikację i zarządzać flotą kierowców AI - przybliża projekty Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
Prace nad oboma tytułami poprzedziły analizy rynku gier symulacyjnych. Carpool Simulator, który będzie wyznaczał nowe poziomy immersji, dzięki odwzorowaniu realnych europejskich miast (jak Londyn, Paryż czy Berlin), które będą dostępne w dzień premiery produkcji. Debiut gry na konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC planowany jest w 2022 r. - Widzimy, że inwestorzy cenią nasz know how. Doświadczenie w produkcji oprogramowania przekłada się na realizm w naszych grach, dlatego wierzymy że zdobędziemy uznanie nawet najbardziej wymagających graczy - dodaje Jaśkiewicz.
O pionierskości rozwiązań kreowanych przez Simteract świadczy również grant NCBR. Projekt „Technologia generowania realistycznych wizualizacji tras kolejowych na potrzeby profesjonalnych symulatorów szkoleniowych” został w 2020 wsparty dofinansowaniem w wysokości 3.2 mln zł.