Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W IV kwartale sprzedaż Carbon Studio wyniosła ponad 0,65 mln zł

Udostępnij

2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 2020 roku osiągnęło CRB (CARBONSTU) – notowany na NewConnect developer i producent gier VR. W samym IV kw. ich wartość wyniosła ponad 0,65 mln zł. Na wypracowane od października do grudnia wyniki finansowe wpływ miała zadowalająca sprzedaż autorskiej gry fantasy: The Wizards - Dark Times oraz rosnąca popularność urządzeń VR. Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW.

-  Stabilnymi wynikami zamykamy 2020 rok. Od stycznia do grudnia wypracowaliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,7 mln zł. EBITDA wyniosła prawie 1,4 mln zł. W samym czwartym kwartale osiągnęliśmy przychody netto ze sprzedaży na poziomie 0,65 mln zł. Tym samym ich wartość wzrosła o ponad 34 proc. w porównaniu rdr. To zasługa rosnącej popularności bezprzewodowych gogli VR i coraz niższej ceny urządzeń. Jednocześnie zwiększająca się baza użytkowników VR spowodowała wzrost sprzedaży naszej najnowszej części z serii gier The Wizards – The Wizards - Dark Times. Tytuł  swoją premierę miał w czerwcu ub. roku i już w krótkim czasie osiągnął duże zainteresowanie odbiorców, co przełożyło się na wysoką sprzedaż gry.– informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – W minionym kw. ruszyliśmy z adaptacją The Wizards - Dark Times także do wersji kompatybilnej z Oculus Quest 2. Liczymy na to, że przełoży się to na dalszy wzrost wyniku sprzedażowego tytułu. – dodaje.

1 października ub. roku Carbon Studio rozpoczęło prace nad dwoma projektami w ramach programu GAMEINN.  Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Całkowity koszt obu projektów to ponad 8,3 mln zł. Łączna kwota dofinansowania obu projektów to ponad 5,8 mln zł.

Z początkiem października ub. roku Dreamo VR  – tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio, pomyślnie przeszedł proces akceptacji firmy Oculus Facebook. Efektem tego było podpisanie umowy ze studiem Hypnotic Ants na wydanie gry w wersji na popularne gogle Oculus Quest. Tym samym Carbon Studio stało się pierwszym studiem na świecie pracującym jednocześnie nad trzema grami na platformę Oculus Quest. Dreamo VR to przygodowa gra logiczna o bajkowej oprawie audiowizualnej, w której gracz rozwiązuje interaktywne łamigłówki, by poznać tajemnice świata snu. Gra w wersji na gogle Oculus Quest pojawi się na rynku w połowie br.

26 października Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wdrożenia w spółce trzyletniego programu motywacyjnego skierowanego do kluczowych pracowników. Wybrani członkowie zespołu otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E spółki. Warranty są emitowane i wydawane w trzech transzach. Celem programu jest zapewnienie stabilizacji składu osobowego firmy oraz wzrostu jej wartości.

Czwarty kwartał ub. roku dla Carbon Studio był okresem przede wszystkim wytężonej pracy nad tytułem osadzonym w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, którego projekt oficjalnie został zaprezentowany 29 października pod tytułem Tempestfall. Wówczas studio udostępniło trailer projektu i tym samym rozpoczęło kampanię promocyjno-reklamową największego autorskiego projektu. Gracz wcieli się w postać Lorda Arcanum. Będzie to możliwe dzięki zaimplementowanemu w grze systemowi opartemu na gestach rąk. Docelowo gra będzie dostępna na wszystkich popularnych platformach VR: PC VR, Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Projekt wydany zostanie w kilku językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, rosyjskim i uproszczonym chińskim. 

- Wspólnie z właścicielem marki, który jest jednocześnie globalnym wydawcą gier bitewnych i twórcą miniaturek fantasy, przygotowaliśmy dla graczy nową przygodę w pełnym niebezpieczeństw wirtualnym świecie. Nasze autorskie gry z gatunku fantasy cieszą się dużą popularnością. Dotychczasowe opinie graczy oraz obecny kształt projektu pozwala nam sądzić, że tytuł zostanie jeszcze lepiej odebrany niż nasza seria gier The Wizards i tym samym pozwoli nam osiągnąć dalszą dynamikę wzrostu w kolejnych kwartałach. – komentuje Błażej Szaflik.

Do końca tego roku Carbon Studio planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny GPW. Plany debiutu - na małej giełdzie - ma również Iron VR, spółka zależna studia. Specjalizacją Iron VR jest produkcja mniejszych gier VR niż w spółce matce. Aktualnie firma pracuje nad dwoma tytułami: autorską grą z elementami pułapek i łamigłówek – Holy Chick! an Escape Room Game oraz projektem Lust for Darkness realizowanym przy współpracy studia Movie Games – notowanego na New Connect producenta gier i jednocześnie jednego z akcjonariuszy Iron VR. – Liczymy na to, że nasze projekty pozwolą doświadczyć graczom dużo wrażeń, co przełoży się na  wysoką sprzedaż tytułów.– dodaje prezes zarządu Carbon Studio.

Szacuje się, że wartość rynku gier VR w 2025 roku ma wynosić 42.5 mld USD, rosnąc rocznie o 32.75% i stając się jednym z najszybciej rosnących rynków gier.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus