Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa DO OK wypracowała w 2020 r. ponad 0,77 mln zł EBITDA

Udostępnij

Grupa DOK (DOOK), specjalizująca się w doradztwie technologicznym i tworzeniu oprogramowania, wypracowała w 2020 roku ponad 9,75 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co w porównaniu z 2019 rokiem oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA za 2020 rok wyniosła ponad 0,77 mln zł. Przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2020, porównując z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosły o blisko 40 proc., przy jednoczesnych inwestycjach w rozwiązania własne, m.in. platformę IoT Cloud – DoConnect oraz dodatkowych nakładach, związanych z zaangażowaniem nowych pracowników do działu Growth w firmie. Celem takich działań jest lepsza identyfikacja potrzeb i doświadczeń klientów oraz pozyskanie nowych kontraktów, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Europy Północnej.

- Rok 2020 był jednym z najbardziej wymagających w historii działania naszej Grupy z uwagi na panującą pandemię koronawirusa. Przychody netto ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 9,75 mln zł, a zysk netto 0,31 mln zł. W ostatnim kwartale minionego roku skoncentrowaliśmy się na rozwoju naszego kluczowego produktu – platformy do zdalnej obsługi urządzeń. Dzięki DoConnect możliwe jest uwolnienie potencjału drzemiącego w danych IoT. Dostępny rynek na te usługi w Europie jest wart prawie 3 mld euro. Zaangażowaliśmy doświadczonych ekspertów z Finlandii, Danii i Białorusi do naszego zespołu. Chcemy rozszerzać naszą działalność, w szczególności w krajach nordyckich, ponieważ rynek ten oferuje szerokie możliwości w zakresie rozwiązań, które oferujemy – mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel Grupy Kapitałowej DO OK.

Trwające w ostatnich miesiącach rozmowy z klientami z Norwegii i Estonii, zostały sfinalizowane z początkiem 2021 roku. Pierwszy z kontraktów dotyczy przygotowania mobilnej aplikacji dla produktów z kategorii lokalizatorów GPS dla zwierząt, drugi aplikacji dla klienta z branży e-commerce.

DO OK jest w procesie zmiany modelu biznesowego dla klientów platformy DoConnect, celem jej rozwoju z usługi (PaaS) w stronę oprogramowania do analizy danych (BDaaS). W budowaniu kanałów dotarcia do nowych klientów spółkę wspiera Microsoft Polska.

Ponadto, w związku z rozszerzeniem działalności w zakresie konsultingu, spółka przygotowała założenia rozbudowy procesu mapowania ścieżki klienta (ang. customer journey). Działanie to ma docelowo przyczynić się do precyzyjnej identyfikacji doświadczeń i preferencji użytkownika, a przez to, zwiększyć konkurencyjność i rentowność danej firmy.

W IV kwartale minionego roku, w ramach rozbudowy zespołu odpowiedzialnego za kreowanie nowych czynników wzrostu (dział Growth), DO OK rozpoczęła współpracę ze specjalistami z krajów nordyckich – Finlandii i Danii oraz z nowym marketing managerem. W listopadzie do Grupy dołączyła m.in. Sari Brander, dotychczas związana m.in. z firmami takimi jak Microsoft i działającą w obrębie technologii
i usług informatycznych amerykańską PGi.  

W tym samym miesiącu firma została wyróżniona w 21. edycji prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2020.  Spółka znalazła się na 34. miejscu z ponad 700-procentowym wzrostem przychodów w latach 2016-2019.

- Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że inwestycje we wzrost są motorem rozwoju firmy, który należy budować przede wszystkim od wewnątrz. Nadrzędnym celem całej Grupy DO OK na 2021 rok, jest wdrożenie modelowania efektywności przedsiębiorstwa bazującego na metodzie celów i rezultatów (ang. objectives and key results). W nawiązaniu do tego, w planach mamy nawiązanie współpracy z nowymi specjalistami, pozyskanie kilku dużych klientów, koncentrację na branży IoT (internetu rzeczy) oraz intensyfikację działalności na rynku nordyckim – mówi Dmitrij Żatuchin.

DO OK w odniesieniu do swojego kluczowego produktu – DoConnect – nie wyklucza spin-off’u, a więc wyodrębnienia nowej spółki, jak również pozyskania inwestorów w celu rozwoju platformy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus