Empik - należący do Grupy Empik Media & Fashion (EMF (NFIEMF)) - otworzy pierwszy salon w nowym formacie Empik Future Store w piątek, 30 września. Na ten rok zaplanowane jest jeszcze jedno otwarcie, a od początku przyszłego roku kolejne - po kilkanaście rocznie, do 2020 r. Poziom inwestycji w każdy sklep jest zależny od uwarunkowań lokalizacji i może sięgnąć kilku milionów złotych w przypadku największych salonów. Zwrot z inwestycji powinien nastąpić w okresie do 3 lat, poinformowała ISBnews/ISBhandel prezes Empik Ewa Szmidt-Belcarz.
"Pierwszy sklep w nowym formacie Empik Future Store otworzymy w warszawskiej Galerii Mokotów, jego powierzchnia wynosi blisko 1 000 m2. Pilotażowy salon w tym koncepcie otworzyliśmy w Katowicach w czerwcu, jest to placówka średniej wielkości, jej powierzchnia wynosi 550 m2. Planujemy rozwój nowego formatu, w tym roku otworzymy jeszcze jeden sklep w Galerii Posnania w Poznaniu - 19 października. W przyszłym roku wszystkie otwarcia będą już w nowym koncepcie" - powiedziała ISBnews/ISBhandel prezes.
Nowo otwierane salony będą małej i średniej wielkości, odpowiednio ok. 250-300 do 700-800 m2. Prezes zapowiada na najbliższe lata podobną do obecnej dynamikę otwarć - w 2017 r. sieć powiększy się o 12-15 nowych salonów w formacie Future Store. W tym roku Empik powiększy się w sumie o 14 placówek, w ubiegłym przybyło 15.
"Planujemy także przez najbliższe 3-4 lata 30 największych naszych salonów przemodelować na nowy format. W pierwszej kolejności będą to największe Empiki. W przyszłym roku: 5-6 lokalizacji" - poinformowała także prezes.
Prace nad nowym formatem trwały 15 miesięcy.
Obecnie działa ponad 230 salonów Empik.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.