- Jesteśmy dumni, że będziemy realizować odcinek Ploski – Haćki na drodze ekspresowej S19. Razem z naszymi konsorcjantami: firmą Budrex, która należy do Grupy Unibep, oraz Value Engineering jesteśmy przygotowani, by inwestycję wykonać w terminie i w dobrej jakości – powiedział Leszek Gołąbiecki, prezes zarządu UNI (UNIBEP)
Umowa na wykonanie inwestycji została podpisana 29 stycznia 2021 r. w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku. - Podpisana dziś umowa to kolejnykrok dozrealizowaniaszlaku Via Carpatia na terenie Polski. To już czwarta umowa na realizację drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim. W zeszłym roku ogłosiliśmy przetargi na 10 odcinków tej drogi na Podlasiu, a to oznacza, że w pierwszym półroczu 2021 roku podpiszemy kolejne umowy - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Unibep SA jest czołową firmą budowlaną w Polsce – według różnych rankingów znajduje się na 6. miejscu w kraju pod względem przychodów. Od kilku lat następuje dynamiczny rozwój Oddziału Infrastruktury Unibep SA: pracownicy tej firmy z konsorcjum z PORR SA zrealizowali m.in. odcinek drogi ekspresowej S8 (na trasie Warszawa – Białystok), dużą inwestycję w okolicach Białegostoku (Węzeł Porosły), a także budują odcinek drogi ekspresowej S 61 (w okolicach Szczuczyna), oraz – już samodzielnie – duże projekty infrastrukturalne na Podlasiu, w tym drogi krajowe i wojewódzkie w Polsce północno-wschodniej.
- Ponieważ główna siedziba Unibep SA znajduje się w Bielsku Podlaskim, a to zaledwie kilkanaście kilometrów od inwestycji, będzie nam szczególnie miło ją prowadzić, gdyż w perspektywie oznacza to lepszy i bezpieczniejszy dojazd dla wszystkich okolicznych mieszkańców, w tym naszych pracowników z Białegostoku i okolic, którzy pracują w naszym biurze, czy w Fabryce Domów Modułowych – dodał Leszek Gołąbiecki.
Fragment S19 Ploski - Haćki będzie miał ok. 8,9 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda. Odcinek został zaprojektowany równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego dziewięć będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcję będzie pełnił most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
Według założeń uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przewidziane jest na III kw. 2022 r., natomiast sama budowa zaplanowana jest na lata 2022-2024. Koszt wykonania inwestycji to ok. 305,4 mln zł brutto.
Na zdjęciu: umowami wymieniają się: Leszek Gołąbiecki (z lewej) oraz Wojciech Borzuchowski, dyrektor białostockiego oddziału GDDKiA. Obok stoi Norbert Wyrwich - zastępca dyr. ds. realizacji inwestycji białostockiego oddziału GDDKiA.