Sąd zarejestrował połączenie i zmianę nazwy Spółki HUB (HUBSTYLE) na 3R GAMES, od dzisiaj akcje notowane są pod nazwą 3RGAMES i tickerem 3RG. Tym samym na warszawskiej giełdzie pojawiła się nowa spółka gamingowa z Grupy PLW (PLAYWAY). Spółka łączy kompetencje studia deweloperskiego z ponad 10-letnim doświadczeniem w produkcjach VR/AR oraz produkcję i kompetencje wydawnicze Grupy PlayWay.
3R GAMES będzie koncentrować się na produkcji, portowaniu i optymalizacji gier pod VR, ze szczególnym uwzględnieniem platformy Oculus. Spółka będzie przygotowywać zarówno VR-owe wersje gier z portfolio Grupy PlayWay, jak i autorskie produkcje na platformy VR.
- Rejestracja połączenia spółek to zakończenie procesu, który rozpoczęliśmy kilka tygodni temu. Teraz już formalnie jesteśmy producentem gier VR i należymy do Grupy PlayWay. Chociaż jako spółka rozpoczynamy dopiero działalność na rynku VR, to zespół deweloperów 3R Studio, którzy przejęliśmy ma ponad 10-letnie doświadczenie w realizacji produkcji VR/AR. – mówi Wojciech Czernecki, prezes 3R GAMES.
Coraz niższy próg wejścia związany ze stosunkowo niską ceną Oculus Quest 2 oraz spadającą ceną innych headsetów VR pozytywnie wpływa na potencjał wydawnictw VR. W 2020 r. wzrost liczby graczy, również w kategorii VR, istotnie przyspieszył także w konsekwencji epidemii oraz globalnych lockdownów.
Pierwszą produkcją 3R GAMES będzie gra Thief Simulator w wersji VR na Oculus Quest 2. Gra miała premierą na platformie Steam w listopadzie 2018 r. Do tej pory gra Thief Simulator sprzedała się w liczbie około 1 mln sztuk, głównie na platformie Nintendo Switch oraz Steam. W 2020 r. zadebiutowała wersja VR gry na platformy Valve oraz VIVE. Thief Simulator VR został jedną z pięciu gier nominowanych przez Steam w kategorii Gra VR Roku 2020. Już sama nominacja jest sporym osiągnieciem, ponieważ o nagrodę konkurują takie tytuły jak Half-Life Alyx czy Star Wars: Squadrons. 3R GAMES przygotuję grę na szybko zyskujące na popularności urządzenia Oculus Quest 2.
- Obecność w Grupie PlayWay daje nam dużo możliwości. Poza dostępem do know-how i kompetencji w zakresie wydawania gier, mamy też dostęp do portfolio tytułów tworzonych przez spółki z Grupy. To również dostęp do kompetencji produkcyjnych na inne platformy, dzięki czemu możemy tworzyć autorskie produkcje w technologii VR, a później zwiększać ich potencjał monetyzacji poprzez reprodukcje na inne platformy. – dodaje Wojciech Czernecki.
Oculus Quest 2 miał swoją premierę w październiku 2020 r. Już sprzedaż w ramach zamówień przedpremierowych 5-krotnie przekroczyła sprzedaż przedpremierową pierwszych okularów Oculus Quest. Szacunki firmy SuperData mówią o sprzedaży nawet 3 mln egzemplarzy Oculus Quest 2 w 2021 r. Platformę wyróżnia dokładna kontrola jakości publikowanych produkcji, a dzięki systematycznemu spadkowi cen gogli rośnie także ich dostępność.
- Platforma Oculus będzie najważniejszym dla nas kanałem dystrybucji. W ostatnich tygodniach dynamicznie zyskuje na popularności dzięki sukcesowi okularów Oculus Quest 2, które szturmem zdobywają rynek. To w połączeniu z wciąż niewielką konkurencją wydawców daje dużą szansę na sukces dla 3R GAMES. W I kwartale 2021 r. podamy datę premiery pierwszej produkcji, czyli gry Thief Simulator właśnie na urządzenia Oculus Quest 2, a później informacje o kolejnych produkcjach. – dodaje Wojciech Czernecki.