Zarząd Krynica Vitamin S.A., jednego z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, oszacował na ok. 59 mln zł (ok. 14 mln USD) wartość spodziewanych przychodów z umowy na produkcję napojów typu hard seltzer na rynek amerykański.
W związku z wpłynięciem nowych zamówień zza oceanu, Zarząd KVT (KRVITAMIN) dokonał oszacowania wartości przychodów, których się spodziewa w ramach realizacji umowy z jednym z globalnych liderów na rynku napojów alkoholowych z 10 listopada br., w zakresie produkcji napojów typu hard seltzer. Według szacunków Krynica Vitamin może liczyć nawet na ok. 59 mln zł (ok. 14 mln USD).
- Realizacja umowy jest dla nas niezwykle ważna. Po pierwsze, ze względu na wysoki poziom przychodów jaki możemy wypracować. Po drugie, ugruntujemy pozycję Krynicy Vitamin na tym intratnym rynku. Docelowo chcemy aby rynek amerykański stanowił stały, istotny kierunek naszego eksportu. – powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.
Realizacja kontraktu w zakresie produkcji hard seltzer na rynek amerykański znacząco poszerza portfolio produktów Krynicy Vitamin i zwiększa jej atrakcyjność. Do tej pory w ramach obowiązującej umowy Spółka zrealizowała zamówienia na ok. 32 mln zł (8,7 mln USD) - w tym ok. 15,5 mln zł (4,2 mln USD) jako zamówienie inicjujące wynikające z podpisanej umowy. Szacowana przez Zarząd Krynicy wartość przychodów w ramach realizacji umowy obejmuje okres od daty jej zawarcia (10 listopada br.) do końca pierwszego półrocza 2021 roku.
Co to są napoje typu hard seltzer?
- Pozyskanie wymagającego pod względem jakości i obsługi klienta pozycjonuje nas jako partnera gotowego do realizacji dużych projektów, nastawionych na wysokie wymagania jakościowe. Dzięki tej umowie dopracowaliśmy technologię rozlewu napojów typu hard selzter i zyskaliśmy doświadczenie w zakresie transportu morskiego – dodał Piotr Czachorowski.
Napoje produkowane w Dziadkowskiem-Folwarku na Podlasiu, powstają również w pojemności 340 ml (100 kcal). Wariant 340 ml jest dostępny w opcji variety pack, co dodatkowo wzbogaca ofertę. Dzięki realizacji umowy na rynek amerykański, Spółka wprowadziła do oferty m.in. rozlew w formacie 568 ml, czyli równowartość 1 pinty.
Oryginalny smak hard selzterów to połączenie sfermentowanego cukru, który stanowi bazę alkoholową oraz dodatku soków. Całość doprawiona jest odrobiną miodu. Dzięki temu napoje alkoholowe (4,6 proc. alkoholu) typu hard selzter idealnie orzeźwiają organizm.
Na początku grudnia br. Krynica Vitamin poinformowała o wznowieniu produkcji środków do dezynfekcji. Dezynfekanty są dystrybuowane m.in. pod marką własną spółki – HYGEA med. Nowością w ofercie Spółki są bezalkoholowe płyny i żele do dezynfekcji. Po trzech kwartałach br. Spółka wypracowała prawie 360 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem o 54 proc. wyższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 54,1 mln zł i jest wyższy niemal dziesięciokrotnie w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2019 r.