Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Ailleron po trzech kwartałach 2020 r. wyniósł 3,6 mln zł

Udostępnij

Czołowy polski dostawca nowoczesnych produktów technologicznych ma za sobą udane trzy kwartały. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 102,1 mln zł (+7 proc. r/r), EBITDA wzrosła o 23 proc. do 14,1 mln zł a zysk operacyjny wzrósł o 60 proc. do 8,2 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł po trzech kwartałach br. 3,6 mln zł, a bez uwzględniania odpisu na transakcji sprzedaży udziałów w Hoteliga wyniósłby 5,2 mln zł, czyli ponad 50 proc. lepiej r/r.

-  Za nami kolejny udany kwartał. Dobre wyniki, trochę zamazuje odpis na transakcji sprzedaży udziałów w Hoteliga, jednak jest to zapis wyłącznie księgowy, nie mający żadnego wpływu na naszą sytuację płynnościową, która niezmiennie pozostaje bardzo dobra, o czym świadczy zwiększające się saldo środków pieniężnych. Sytuacja związana z koronawirusem sprzyja branży IT. Wiele firm już nie zastanawia się czy realizować projekty związane z kanałami elektronicznymi, ale jak je wdrażać najbardziej efektywnie. Przed nami najgorętszy w roku okres sprzedażowy. Zwykle, historycznie w IV kwartale realizowaliśmy ok. 30-40 proc. rocznych obrotów i w tym roku powinno być podobnie. Jest to już norma w firmach IT, że w ostatnich trzech miesiącach roku kalendarzowego klienci rewidują budżety i wydatki oraz rozpoczynają nowe projekty – powiedział Tomasz Król, członek zarządu ALL (AILLERON).

Największy, bo 65-proc. udział w sprzedaży po trzech kwartałach br. miał tradycyjnie pion Enterprise Services, osiągający najwyższą rentowność w Grupie na poziomie wyniku operacyjnego w wysokości 10,8 mln zł. Odpowiada on za kompleksowe usługi budowy, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych dla branży finansowej i medycznej, a także produkty oraz usługi dla sektora telekomunikacyjnego takie jak: usługa Ringback Tone, Poczta Głosowa 3Gen, Steering of Roaming oraz usługi utrzymania i rozwoju systemów telekomunikacyjnych operatorów komórkowych.

Pion FinTech skupiający m.in. produkty i usługi dla sektora finansowego oraz systemy wspomagające sprzedaż skomplikowanych produktów finansowych i leasingowych odpowiadał za 31 proc. przychodów po 3 kwartałach 2020 r. (wzrost r/r o 16%). Na uwagę zasługuje poprawa wyniku operacyjnego w obszarze FinTech o 5 mln zł r/r, co pozwala pozytywnie patrzeć na przyszłe okresy. Segment HotelTech odnotował natomiast negatywny wpływ pandemii koronawirusa – przychody w tym obszarze spadły i spółka odnotowała stratę operacyjną w przychodach Grupy HotelTech stanowi zaledwie 2 proc. udział.

W podziale geograficznym eksport niezmiennie zwiększa swój udział w przychodach Grupy - po 3 kwartałach 2020 r. stanowił 46 proc. całości przychodów i zanotował 28-proc. wzrost r/r.

-Jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni jeśli chodzi o całościowy wynik mijającego roku. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie naszymi usługami, gdyż oferujemy rozwiązania dobrze wpisujące się w transformację cyfrową. Nasi kontrahenci, którzy wcześniej rozważali zwiększenie inwestycji w tym obszarze, w momencie, gdy koronawirus uniemożliwił im dotarcie do klientów poprzez sieć oddziałów stacjonarnych, postawiło mocniej na rozwój kanałów on-line. Obszary w których my działamy powinny rosnąć, w okolicy 8-9 proc. r/r. My chcemy rosnąć szybciej niż rynek, dlatego również sukcesywnie powiększamy nasz zespół – powiedział Tomasz Król.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus