EUR (EUROCASH) planuje inwestycje w nowe franczyzowe formaty sklepów, w tym specjalistyczne, poinformował prezes Luis Amaral.
"Planujemy umocnić naszą pozycję rynkową poprzez rozwój nowych formatów handlowych. Należą do nich: abc na kołach, Faktoria win, 1 minute, Kontigo, Duży Ben czy Inmedio. Będziemy także rozwijać sklep internetowy Frisco oraz marki własne, które będą silną konkurencją dla marek dyskontowych. Nasze plany na najbliższe 10 lat są takie, aby nasi klienci, przedsiębiorcy mogli skutecznie konkurować z takimi sieciami jak Rossmann, Carrefour czy Biedronka" - podkreślił Amaral podczas spotkania z dziennikarzami.
Abc na kołach to sklepy w samochodach dostawczych, których obecnie Eurocash ma 10, a planuje powiększyć flotę docelowo do kilkuset. Faktoria win to koncept sklepu winiarskiego w sklepie, będący wsparciem marketingowym kategorii win, dostępny w 4 000 placówek. 1 minute to sklep convenience, z obecnych 9, Eurocash planuje powiększyć sieć do kilkudziesięciu. W jego ofercie nacisk położony jest na produkty gotowe, jak kanapki, dania, zestawy obiadowe, a także ułatwiające przygotowanie posiłków, jak np. obrane, paczkowane warzywa.
Kontigo to nowy format sklepu kosmetycznego, który ma łączyć jakość z niską ceną, obecnie działa pod logo 6 placówek, docelowo mają być dostępne na terenie całego kraju. Nowym konceptem jest także sieć sklepów z alkoholami Duży Ben, która - jak podkreślił prezes - ma być konkurencyjna dla oferty Biedronki. Pierwsze dwa sklepy zostały już uruchomione.
"Kolejną naszą inwestycją jest Inmedio - czyli rozwój kategorii prasy w sklepach spożywczych. Ponieważ jest to dość trudna kategoria, będzie nią zarządzał w całości Eurocash. Planujemy także rozwój sklepu spożywczego internetowego Frisco, a także marek własnych, które docelowo będą silną konkurencją dla marek dyskontowych" - podkreślił Amaral.
Do Eurocash należą także franczyzowe sieci abc, Groszek, Gama, Lewiatan, Delikatesy Centrum oraz Euro Sklep.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.