ASB (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w październiku 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 221 mln USD, wobec 197 mln USD w październiku 2019 r., co oznacza wzrost o około 12%.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przychodów w październiku. Przed nami publikacja wyników sprzedaży za dwa najbardziej intensywne miesiące w roku, które już trwają, Pracujemy na pełnych obrotach, w każdym z krajów, w których jesteśmy obecni. Ten rok jest inny niż wszystkie. Dla ASBIS to przede wszystkim koncentracja na marżach i zyskowności. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia, generując wysokie zyski, którymi jak zwykle chcemy podzielić się z naszymi inwestorami Już w grudniu wypłacimy dywidendę zaliczkową z zysków za 2020 rok. Dzień ustalenia praw do dywidendy to 7 grudnia” – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.
„Produktami, które były największymi czynnikami wzrostu naszych przychodów w październiku były smartfony oraz akcesoria, takie jak AirPods, które zanotowały wzrost ponad 100-procenowy w porównaniu do października 2019 r. Oprócz tego najlepiej sprzedały się procesory i inne akcesoria” – dodał Siergiej Kostevitch.