Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

11 bit studios z 7 mln zł zysku netto w III kwartale

Udostępnij

Blisko 68,16 mln PLN przychodów ze sprzedaży, 32,12 mln PLN zysku netto i 116 mln PLN aktywów finansowych – to wyniki 11B (11BIT) za I-III kwartał 2020 roku. Są lepsze niż Spółka zakładała w budżecie na cały ten rok.

Wakacyjny kwartał, sezonowo najsłabszy w branży growej, był bardzo dobry dla 11 bit studios S.A. W tym okresie Spółka zanotowała prawie 18 mln PLN przychodów ze sprzedaży, 8,73 mln PLN zysku operacyjnego i 7,11 mln PLN zysku netto. Narastająco, po dziewięciu miesiącach, przychody sięgały już prawie 68,16 mln PLN, EBIT wynosił 35,11 mln PLN a czysty zarobek 32,12 mln PLN. Było to odpowiednio: 37,9 proc., 198,8 proc. i 277,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. – Nigdy w blisko 11-letniej historii Spółki nie mieliśmy tak mocnych pierwszych dziewięciu miesięcy roku. Nawet dwa lata temu gdy debiutowały „Frostpunk” i „Moonlighter” – przyznaje Grzegorz Miechowski, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A. Zwraca uwagę, że jednym z czynników mających pozytywny wpływ na skokową poprawę rentowności Spółki jest zmiana prezentacji ulgi IP Box. Pozytywny wpływ tego zdarzenia na wynik netto 11 bit studios S.A. po trzech kwartałach 2020 roku to 4,45 mln PLN. Miechowski podkreśla równocześnie, że kierowana przez niego Spółka kolejny kwartał z rzędu zwiększyła posiadane zasoby pieniężne. Na koniec września wartość aktywów finansowych przekraczała 116 mln PLN i była o 16 proc. większa niż na początku bieżącego roku. W tym samym czasie zobowiązania 11 bit studios S.A., których gros stanowi długoterminowy kredyt inwestycyjny z grudnia 2018 roku na zakup biurowca w Warszawie (obecnej siedziby Spółki), zmalały o 21,2 proc., do 28,31 mln PLN.

Rekordowe rezultaty finansowe 11 bit studios S.A. za pierwsze dziewięć miesięcy 2020 roku to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych, przede wszystkim „Frostpunka”
i dodatków do tej gry,  jak i tytułów z wydawnictwa 11 bit publishing. – Tylko do końca września przeszło 20 proc. posiadaczy „Frostpunka” zdecydowało się nabyć płatne DLC do „Frostpunka”
co jest wskaźnikiem daleko przekraczającym średnie rynkowe – o
świadcza Prezes. Istotnym uzupełnieniem wyników 11 bit studios S.A. za I-III kwartał 2020 roku były też tytuły z wydawnictwa. W tym czasie przychody ze sprzedaży „Moonlightera”, „Children of Morta” oraz pozostałych produkcji odpowiadały za ok. 28 proc. przychodów Spółki ogółem. – Jesteśmy przekonani,
że w przypadku obu wymienionych tytułów jesteśmy dalecy od wyczerpania możliwości zarabiania na ich sprzedaży. Podobnie ma się rzecz z monetyzacją tytułów własnych, przede wszystkim „Frostpunka”, który dzięki odpowiednim działaniom promocyjno-marketingowym czy też premierze w wersji na urządzenia mobilne, jeszcze przez długi czas stanowił będzie liczące się źródło naszych przychodów
– komentuje Miechowski.

Zapowiada, że w kolejnych kwartałach 11 bit studios S.A. chce się skupić na rozbudowie portfela gier własnych i z wydawnictwa. Deklaruje, że tempo tych prac, mimo że pandemia COVID-19 nie ułatwia pozyskiwania nowych pracowników, przede wszystkim spoza Polski, jest satysfakcjonujące. – Nie zmienia to jednak faktu, że fani nowych produkcji z naszej stajni czyli „Projektu 8” oraz projektów „Dolly” i „Eleanor”, muszą uzbroić się w cierpliwość czekając na pierwsze premiery – przyznaje. Zapowiada, że w 2021 roku Spółka zamierza rozpocząć komunikację marketingową wybranych nowych produkcji i dalej zwiększać zatrudnienie. – Historycznie rekordowe zasoby gotówkowe Spółki, mimo prowadzonych z rozmachem inwestycji, dają nam duży komfort w planowaniu długoterminowych, strategicznych ruchów. Ich horyzont wykracza zdecydowanie dalej niż tylko na najbliższe kwartały. Liczymy, że w niedalekim czasie będzie mogli powiedzieć nieco więcej na ten temat oraz, że nasze pomysły spotkają się
z pozytywnym przyjęciem Akcjonariuszy i Inwestorów –
podsumowuje Miechowski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus