Do 14.2 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży produktów BLO (BLOOBER) po trzech kwartałach bieżącego rok. To o ponad 65% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Oznacza to, że mimo przesunięcia premiery Medium na 2021 r., bieżący rok będzie rekordowym w historii spółki. Dodatkowo debiutujący na platformach next-gen “Observer: System Redux” został znakomicie przyjęty przez graczy i krytyków. Aktualna średnia na Metacritic (agregator recenzji) to 84%.
Przy przychodach ze sprzedaży produktów na poziomie 14.2 mln zł, Bloober Team wypracował po trzech kwartałach bieżącego roku 7.2 mln zł zysku netto. To o 260% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Przychody ze sprzedaży produktów grupy kapitałowej osiągnęły w omawianym okresie 19.5 mln zł (wzrost o 68%), a zysk netto 8.7 mln zł (wzrost o 100%).
- Wysoki poziom przychodów w pierwszych trzech kwartałach 2020 r. jest związany z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży poszczególnych gier oraz realizacją umowy z globalnym wydawcą, od którego spółka otrzymuje m in. wynagrodzenie typu „advance”. Wzrost przychodów oraz równocześnie stosunkowo mniejszy wzrost kosztów operacyjnych, pozwoliły nam osiągnąć w tym okresie prawie 3,5 mln zł zysku ze sprzedaży- podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Na końcowy wynik netto (7,2 mln) wpływ miały również dotacje w wysokości 1.4 mln zł oraz zysk ze sprzedaży części pakietu akcji Draw Distance (3.15 mln zł).
Wyniki trzeciego kwartału potwierdziły, że 2020 r. będzie rekordowym rokiem w historii Bloober Team, ponieważ już teraz są wyższe niż w całym 2019 r. – Z roku na rok zgodnie z założeniami nasze rezultaty poprawiają się. Bieżący rok będzie zdecydowanie lepszy niż poprzedni, mimo że premiera naszej największej produkcji została przesunięta na rok 2021. Oznacza to, że przyszły rok będzie kolejnym rokiem z rekordem przychodów- zapowiada Piotr Babieno.
Tymczasem w zeszłym tygodniu miała miejsce premiera odświeżonej wersji cyberpunkowej produkcji krakowskiego developera pod nazwą: “Observer: System Redux”. Pierwsze recenzje są znakomite, szczególnie biorąc pod uwagę, że jest to gra będąca tzw. re-masterem.
– Pierwsze opinie są naprawdę bardzo dobre - to znakomity fundament pod grę z długim ogonem sprzedażowym do jakich z pewnością należy odświeżony “Observer”. Początkowa sprzedaż jest również bardzo dobra, z olbrzymią przewagą konsol w stosunku do platformy PC. Nie jest to jednak dziwne szczególnie, że wersja PC to dodatek w naszych planach i raczej ukłon w kierunku posiadaczy pierwotnej wersji, których jest już kilka milionów (oczywiście dla pełnej jasności w większości w ramach systemów abonentowych, a nie pełnej sprzedaży) - tłumaczy Babieno.
Gra stanowi hołd dla nieżyjącego już Rutgera Hauera i przez krytyków jak i graczy nazywana jest “prawdziwym cyberpunkiem”. Wiele recenzji i opinii graczy wskazuje na znakomite, wręcz modelowe wykorzystanie kontrolera Playstation 5. W okresie wzrostu zainteresowania gatunkiem cyberpunk można liczyć, że “System Redux” będzie stanowił istotny element przychodów dla spółki zarówno w czwartym kwartale tego roku jak i w całym 2021 roku.