CHP (CHERRY), notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, w trzecim kwartale br., osiągnął najlepsze w historii spółki wyniki finansowe. Zysk netto wyniósł ok. 3,2 mln zł, w porównaniu do 0,1 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na wynik trzeciego kwartału wpływ ma pierwsza transza zaległych należności od Kuu Hubb Oy. Pozostałe dwie raty Finowie mają uregulować do połowy grudnia (8,4 mln zł). Kończąc spór z fińską spółką, Cherrypick Games z przytupem wchodzi w nowy etap rozwoju. Już niedługo studio zaprezentuje pierwsze efekty współpracy z globalnymi partnerami.
- Z duża satysfakcja i radością zakończyliśmy spór z Kuu Hubb Oy, dzięki czemu – do końca roku – do spółki trafi ponad 11,4 mln zł. Cieszymy się, że ten trudny czas mamy całkowicie zamknięty, przed nami mnóstwo dobrych informacji. Jesteśmy na dzień przed wyjściem z soft lunchu naszych nowych gier. Będziemy mogli w pełni skoncentrować się na rozwoju, co jest dla nas kluczowe. Mamy bardzo dobre KPI nowych produkcji, a współpraca z globalnymi partnerami zwiększy nasz potencjał poprzez efektywną monetyzację naszych gier – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Obecnie Studio pracuje nad rozwojem nowym tytułów, w tym gry Solitaire Adventure Journey, którą realizuje z Huuuge Games.
– Solitaire Adventure Journey ma ogromny potencjał, KPI są na poziomie najlepszych gier Solitaire dostępnych na rynku. Rozpoczynamy proces skalowania akwizycji użytkownika – efekty naszej pracy przedstawimy wkrótce. Nie ukrywamy, że mamy coraz większe oczekiwani co do tej produkcji – mówi Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games nawiązał także współprace z globalnym graczem e-sport platformą Skillz.
– Rynek e-sport w 2019 roku osiągnął wartość ponad 1,1 mld USD po wzroście ponad 27 proc. r/r. To najbardziej wzrostowy segment rynku związany z gamingiem. Chcemy być uczestnikiem tak dużego potencjału, dlatego nawiązaliśmy współprace z globalnym liderem e-sportu – właścicielem platformy Skillz. Do tej pory Skillz zdecydował się na podpisanie umów tylko z trzema zewnętrznymi studiami – w naszym przypadku duży wpływ miały na to testy potencjału gry Solitaire TriPeaks Blitz!, które wypadły świetnie. Jesteśmy bardzo zadowolenie z głównych wskaźników: retencji, akwizycji użytkownika i monetyzacji – mówi Marcin Kwaśnica.
Przed Cherrypick Games bardzo ważny okres z punktu widzenia rozwoju firmy. W 2021 roku spółka planuje debiut Crime Stories Intractive Novel, badanie potencjału kolejnego pomysłu – Golf Hero – przy współpracy ze Skillz, Inc. (wersja e-sport) i otwarcie kolejnego kanału monetyzacji My Spa Resort na rynku chińskim.
– Przed nami gorący okres, mamy bardzo dużo pracy, której widzimy już pierwsze, pozytywne efekty. Globalne premiery naszych gier odbędą się wkrótce. Na bieżąco badamy też potencjał kolejnych pomysłów – mówi Marcin Kwaśnica.