IRON VR – spółka zależna notowanego na NewConnect CRB (CARBONSTU) – zapowiada przeprowadzenie emisji akcji spółki w formule crowdinvestingu. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji będzie Dom Maklerski INC SA, a warunki emisji i nabycia akcji zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. Wkrótce spółka przedstawi szczegóły emisji akcji, która poprzedzać będzie planowany na 2021 rok debiut spółki na rynku NewConnect. Także w przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań akcji spółki z NewConnect na rynek główny GPW. Ponad to Iron VR zawarło umowę z Movie Games na wykonanie VR-owych wersji czołowych produkcji warszawskiego studia. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.
Iron VR powstało w styczniu 2020 w celu tworzenia mniejszych gier (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.
- Ze względu na dynamicznie rozwijający się rynek wirtualnej rzeczywistości, planujemy w przyszłym roku dołączenie Iron VR do grona spółek notowanych na NewConnect, aby podnieść wiarygodność spółki w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Wcześniej jednak przeprowadzimy emisję akcji spółki, która ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odbędzie się już niebawem. – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio.
Szczegóły emisji oraz cele kampanii Iron VR przedstawi wkrótce. Warunki oferty zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. W procesie tym wspierać studio będzie Dom Maklerski INC SA. – W przyszłym roku zamierzamy także przenieść notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niewątpliwie 2021 rok będzie dla nas przełomowy. – mówi Karolina Koszuta. – Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na doświadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadzieję pomoże spółce w płynnym procesie wejścia na parkiet. Zdradzę też, że w Iron będziemy wykorzystywać technologię Aurelius, którą używamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszyć pracę nad projektami studia. – dodaje.
W sierpniu 2020 Iron VR zawarło umowę o ścisłej współpracy z Movie Games SA, która polega na stworzeniu czołowych gier z portfolio warszawskiego studia do wirtualnej rzeczywistości. – Współpraca z Movie Games jest zgodna z założoną przez nas strategią, polegającą na pozyskiwaniu zewnętrznych gier. Projekty naszego partnera pozwolą nam tworzyć gry VR na sprawdzonych i uznanych tytułach, które powstały na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytuły, nad którymi będziemy pracować. – komentuje Karolina Koszuta.
Movie Games, której akcje są notowane na NewConnect, jest także akcjonariuszem spółki Iron VR. Posiada 10 proc. jej akcji. To wynik pozyskania przez studio akcjonariuszy związanych z branżą gier wideo, bowiem w 3Q br. do Iron VR trafiło ponad 0,91 mln zł. – Działalność spółki jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów – mówi Karolina Koszuta. – Natomiast nadal zachowujemy pełną kontrolę nad firmą. Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji Iron VR, a udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wynosi 61 proc. – dodaje.
Jeszcze w październiku rozpocznie się kampania marketingowa największego projektu Carbon Studio – tytułu osadzonego w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar.
Dodatkowo Carbon Studio w paźdzerniku br. zawarło umowę ze studiem Hypnotic Ants na grę Dreamo VR w wersji na gogle Oculus Quest. Tytuł z portfolio wydawniczego Carbon Studio będzie zawierał technologię sterowania dłońmi bez użycia elektronicznych kontrolerów ruchu.
Kilka dni temu swoją premierę miał najnowszy sprzęt wirtualnej rzeczywistości. Na rynku pojawiły się gogle Oculus Quest 2, należące do marki Facebook. – Wraz z pojawieniem się OQ2 spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.– Nasze produkcje będą gotowe do obsługi nowego sprzętu VR. – dodaje Aleksander Caban.
Szacuje się, że rynek gier w 2025 roku osiągnie wartość ponad 42 mld USD, a liczba graczy wyniesie 216 mln.