Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Digitree Group z nowym systemem SaaS dla e-commerce

Udostępnij

Liczba sklepów internetowych w Polsce znacząco wzrasta. W 2019 roku było ich już niemal 55 tys. [Raport e-commerce w Polsce, Senuto], natomiast z danych z kwietnia br. wynika, iż na początku pandemii  założonych zostało o 137% więcej e-sklepów niż rok wcześniej [dane z platformy Shoper]. Znaczący wpływ na powyższe miał wzrost zainteresowania sprzedażą online, w świetle mocno ograniczonego działania w sektorze retail. Ponadto, już 72% internautów dokonuje zakupów online, co w porównaniu z ubiegłym rokiem stanowi wzrost aż o 11 p.p. [Raport e-commerce w Polsce 2020, Gemius]. To wszystko powoduje jeszcze większą konkurencję w branży handlu online i jeszcze zacieklejszą walkę o klientów.

DTR (DIGITREE) odpowiada na potrzeby rynku e-commerce, skupiając się na tworzeniu nowych rozwiązań dla tej branży, które już w chwili obecnej odpowiadają za 55% przychodów Grupy. Najnowszym narzędziem dla e-biznesów, które działa w ramach Grupy jest nowa wersja Revhunter - systemu, który powstał jako odpowiedź na problemy takie jak utracony ruch na stronach oraz porzucanie procesów zakupowych. Przez trzy lata projekt zdobył szerokie grono zadowolonych klientów, spośród których największą część stanowią sklepy e-commerce. To właśnie rosnące potrzeby tej branży przyczyniły się do przeobrażenia projektu w kierunku systemu do samodzielnego zarządzania i monitorowania wysyłek. W chwili obecnej Revhunter działa już jako rozwiązanie SaaS, zapewniające wysyłkę wiadomości retargetingowych do osób, które odwiedzają strony internetowe i sklepy, ale nie dokonują zakupów podczas odwiedzin i nie rejestrują się w sklepie. Dzięki technologii wykorzystywanej przez ten system, zarządzający sklepami e-commerce mogą dotrzeć do takich osób, prezentując im konkretne produkty, w tym z kategorii przeglądanych przez danego klienta, a także inne rekomendowane towary, czego następstwem jest powrót na stronę i dokonanie zakupu. W chwili obecnej z Revhuntera korzysta już ponad 100 podmiotów. 

- Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego kombajnu do marketing automation, ale zależało nam, by stworzyć przyjazne i łatwe w użyciu oprogramowanie, które będzie generować nowe sprzedaże i które można szybko oraz bez specjalistycznej wiedzy połączyć z dowolnym sklepem internetowym. Revhunter ma umożliwiać ponowną komunikację z użytkownikami, którzy podczas odwiedzin na stronie internetowej czy w sklepie, nie dokonali konwersji. Z reguły taki użytkownik pozostaje całkowicie anonimowy i jego wizytę można uznać za straconą. Revhunter skutecznie temu przeciwdziała, pozwalając na dotarcie z wiadomością e-mail do takiej osoby. - mówi Michał Habrowski, Project Manager Revhuntera.

Jaką wartość daje Revhunter branży e-commerce? Poszerzoną analitykę, której nie oferują inne systemy. Dzięki temu właściciel lub manager sklepu e-commerce może zyskać dodatkową wiedzę, nie tylko o użytkownikach swojego sklepu (np. ilu kroków potrzebują, by sfinalizować zakup, czy kiedy najchętniej otwierają jego wiadomości), ale także ma możliwość porównania tych statystyk z innymi sklepami w swojej branży oraz na tle wszystkich sklepów, korzystających z systemu. Revhunter wyróżnia się również podejściem do wyceny swoich usług - nie działa w modelu abonamentowym, jak większość narzędzi SaaS, nie jest pobierana również opłata startowa od klientów. Użytkownicy rozliczają się wyłącznie za wygenerowane efekty w postaci przekierowań na stronę (CPC) lub za skuteczną sprzedaż (CPS). Dodatkowo, twórcy oprogramowania zadbali o łatwość jego obsługi - użytkownicy samodzielnie mogą tworzyć,  monitorować i analizować, a także optymalizować  kampanie retargetingowe ze zautomatyzowanym i dynamicznym dodawaniem ostatnio przeglądanych i polecanych produktów. 

- W chwili obecnej posiadamy pełną integrację ze sklepami zbudowanymi na silniku IdoSell Shop, która umożliwia ich właścicielom skorzystanie z naszej usługi po zaledwie kilku kliknięciach w panelu. Ukończyliśmy właśnie testy wtyczki do integracji ze sklepami PrestaShop, a postępy w pracach nad kolejnymi, pozwalają sądzić, że już w najbliższym czasie uruchomimy kilka następnych. Jednak już teraz nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć dowolny sklep z naszym narzędziem, niezależnie od stojącej za nim technologii. - dodaje Habrowski

- Jako Grupa Kapitałowa zdecydowaliśmy się na dalsze inwestycje w Revhuntera, widząc jak efektywnym narzędziem jest dla pierwszych kilkudziesięciu klientów. Odzyskiwanie anonimowych użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki zakupowe, było brakującym ogniwem na mapie procesów optymalizacji e-commerce. Jednocześnie nasi klienci poszukują rozwiązań, które w obiektywny sposób pozwolą im ocenić własne wyniki. Revhunter jest unikalnie pozycjonowany w obu tych obszarach – pamiętać należy, iż jako Grupa Kapitałowa Digitree Group dysponujemy ogromnym repozytorium danych o użytkownikach internetu, z których Revhunter korzysta…i właśnie to czyni go tak wyjątkowym. – komentuje Rafał Zakrzewski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.

Szczegółowe informacje zarówno na temat samego retargetingu jako usługi, jak i funkcjonalności oferowanych w systemie można znaleźć na nowej stronie internetowej narzędzia www.revhunter.pl. Można tam także założyć bezpłatne konto w systemie i zintegrować swój sklep lub stronę.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus