OEX zakłada w kierunkach rozwoju na lata 2016-2021, że nakłady inwestycyjne Grupy oraz koszty akwizycji pochłoną w tym okresie 100 mln zł, podała spółka. Wydatki na innowacje oraz badania i rozwój mają sięgać 5% skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego. Ponadto polityka dywidendowa spółki przewiduje przeznaczanie 10-40% skonsolidowanego zysku na dywidendy.
Wśród celów finansowych znalazło się także zwiększenie EBITDA do 45-50 mln zł w 2018 r. (z 22 mln zł w 2015 r.) i do 70 mln zł w 2021 r. (dotyczy Grupy OEX, wstępne szacunki OEX S.A., których wykonanie uzależnione jest między innymi od tempa wzrostu organicznego Grupy oraz realizacji przyszłych akwizycji), podano w prezentacji.
Cele biznesowe Grupy to m.in. "budowa silnej marki na rynku nowoczesnych usług dla biznesu", "pozycja lidera w każdym segmencie", "konsolidacja rynku przez akwizycje, dywersyfikacja, rozwój sprzedaży zagranicznej" oraz "wzmocnienie potencjału grupy w oparciu o innowacje i technologie", czytamy dalej w prezentacji.
Spółka przypomina, że w I kw. 2015 r. jej Grupa powiększyła się o dwa nowe segmenty, realizując cel strategiczny uniezależnienia się od biznesu związanego z operatorami sieci komórkowych. "Chcemy dalej dywersyfikować działalność Grupy" - zadeklarowała firma w prezentacji.
W I poł. 2016 r. segment "Zarządzanie sieciami punktów sprzedaży detalicznej" miał 58,7% udziału w zysku EBITDA Grupy, segment "Wsparcie sprzedaży" - 25,8%, a segment "E-biznes" - 15,5%, podano także. Ogółem EBITDA Grupy wyniosła w I półr. br. 10,31 mln zł wobec 7,86 mln zł rok wcześniej.
Wczoraj OEX podał, że 20 września zawarł z Teronita Holdings Limited umowę przedwstępną nabycia 100% akcji Archidoc za 17,86 mln zł. Umowa przyrzeczona ma zostać podpisana do 31 stycznia 2017 r., po spełnieniu się warunków zawieszających.
OEX podało w dzisiejszej prezentacji, że zysk EBITDA Archidoc ma wynieść 5,52 mln zł w tym roku (wobec 4,73 mln zł w ub.r.) i ma wzrosnąć do 7,02 mln zł w 2017 r. i do 10,75 mln zł w 2021 r.
Z kolei prognozy w zakresie zysku EBITDA spółki Voice Contact Center zakładają, że ma on wzrosnąć do 1,33 mln zł w tym roku (z 0,53 mln zł w ub.r.) i dalej do 1,72 mln zł w 2017 r. oraz do 3,13 mln zł w 2021 r., podano także. Umowa wstępna w sprawie przejęcia tej spółki została zawarta także 20 września, cena ma wynieść 1 mln zł, a umowa przyrzeczona ma zostać podpisana do 31 stycznia 2017 r., po spełnieniu się warunków zawieszających.
Obecnie Grupa OEX posiada 311 punktów sprzedaży, co oznacza, że posiada największą sieć sprzedaży dla operatorów telefonii komórkowej w Polsce.
"Obecny szacowany udział OEX w rynku e-biznes na poziomie 4,8% to średnioważony udział w rynkach e-fulfillment, e-commerce software i UX online. Chcemy, aby udział OEX w rynku e-biznes był utrzymany na tym samym poziomie w kolejnych latach" - czytamy dalej w prezentacji.
Kompetencje zbudowane na rynku krajowym w segmencie e-biznes stwarzają nowe możliwości rozwoju, podkreśla spółka. Zaznacza, że chce rozwijać się w pierwszej kolejności - zarówno poprzez akwizycje, jak i organicznie - na rynkach Europy Zachodniej, Europy Środkowo-Wschodniej oraz Bliskiego Wschodu.
"Rozwój segmentu opieramy na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce (lokalnym i globalnym). […]Chcemy utrzymać obecny udział w rynku usług dla e-commerce rosnąc w tempie nie niższym niż rynek handlu e-commerce" - zadeklarowała także spółka w prezentacji.
Grupa OEX (wcześniej Grupa Tell) to jeden z wiodących na polskim rynku podmiotów na rynku outsourcingu sprzedaży. Posiada w swojej ofercie pełną gamę usług związanych ze sprzedażą w kanale tradycyjnym i e-commerce jak również ich integracją i obsługą w modelu wielokanałowym. Grupa jest notowana na GPW od 2005 r. (początkowo jako Tell).