Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Draw Distance: Sprzedaż Vampire: The Masquerade – Shadows of New York przekroczyła barierę 10 tys. egzemplarzy

Udostępnij

Najnowsza produkcja krakowskiego studia DDI (DDISTANCE) – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York - została dobrze przyjęta zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Sprzedaż przekroczyła barierę 10 tys. egzemplarzy. W nieco ponad tydzień od premiery w sklepie Steam gra utrzymuje pozytywne recenzje na poziomie 78 proc. Projekt zauważony został także przez media międzynarodowe, takie jak jeden z najbardziej rozpoznawalnych w tej dziedzinie portali pod nazwą Comic Book Review. To już drugi tytuł z uniwersum Vampire: The Masquerade w portfolio Draw Distance.

- Z radością podsumowaliśmy pierwsze wyniki Shadows. Już na tym etapie gra osiągnęła zakładany na wrzesień cel sprzedażowy i jednocześnie pokryła połowę kosztów zainwestowanych w produkcję oraz marketing.  Najwyższą sprzedaż, bo ponad 65% kopii, odnotowaliśmy na PC. Wśród konsol najwyżej plasuje się Nintendo Switch, zaraz po nim Xbox One. Cały czas czekamy na pełne wyniki dotyczące ilości zakupów na PlayStation 4 – mówi Michał Mielcarek, prezes Draw Distance. – To są dla nas bardzo zadowalające wyniki, szczególnie biorąc pod uwagę zbliżające się liczne promocje związane z Halloween, Black Friday, a także świąteczne. Shadows mają silną wishlistę, która na ten moment wynosi 30 tys., a liczba ta stale rośnie. Spodziewamy się zwrotu z inwestycji do końca czwartego kwartału 2020 r. – dodaje.

Shadows of New York to samodzielny dodatek do wcześniejszej produkcji krakowskiego studia – Coteries of New York. „Koterie” pojawiły się na rynku w grudniu 2019, najpierw na PC, a w kolejnych miesiącach także na wszystkich dostępnych konsolach. W dniu premiery w sklepie Steam wersja pecetowa gry zajęła siódme miejsce na liście globalnych bestsellerów i w kilka dni odzyskała wszystkie koszty zainwestowane przez spółkę w jej produkcję oraz marketing. Obecnie Coteries of New York ma 70 proc. pozytywnych opinii i wishlistę na poziomie 63 tys. Od 4 września do 2 października br. gra dostępna jest na platformie Humble Choice. Dzięki usłudze abonamentowej liczba nowych posiadaczy wzrosła o blisko 75 tys. Celem Spółki na najbliższe miesiące będzie zachęcenie tych użytkowników do zakupu dodatku.

Premiera tytułu zauważona została także przez międzynarodowe portale.

- Jest nam niezmiernie miło, że tak prestiżowy portal jak Comic Book Review docenił naszą produkcję. To ogromne wyróżnienie nie tylko dla samej gry, ale i dla całego studia oraz twórców zaangażowanych w projekt. Daje nam szansę na zainteresowanie naszą twórczością szerszego grona publiczności. CBR to jedna z największych światowych stron zajmujących się rozrywką. Fakt, że mamy z nimi bardzo dobre stosunki i pozytywnie zrecenzowali naszą grę, zasługuje na uwagę – mówi Mielcarek.

Comic Book Review to międzynarodowa strona dedykowana między innymi nowościom ze świata gier. Miesięcznie odwiedza ją około 37 milionów unikalnych użytkowników, co stawia ją w czołówce wśród portali poświęconych tej tematyce. To już druga publikacja dedykowana Shadows na portalu CBR.

- W recenzji doceniono nie tylko rozbudowaną historię i oryginalnie poprowadzoną narrację. Zwrócono też uwagę na grafikę i ścieżkę dźwiękową, które były naszym oczkiem w głowie. W grze na pewno widoczne jest wielkie przywiązanie do detali w każdym z tych aspektów – dodaje Prezes studia.

Jednocześnie z premierą gry, w sklepach Steam, GOG oraz wielu innych, ruszyła sprzedaż limitowanej edycji deluxe, na którą składa się artbook z materiałami graficznymi projektu oraz soundtrack z muzyką dostępną w grze.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus