O ponad 500% - do 6,93 mln zł, wzrósł zysk netto Bloober Team w pierwszym półroczu bieżącego roku w stosunku do ubiegłego roku. To rekordowy wynik w historii krakowskiego developera. W samym drugim kwartale 2020 r. tylko Bloober Team zarobił 5.4 mln zł! To wszystko dzieje się przed największymi premierami gier mistrzów horroru.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 9 mln zł (wzrost o 115%), BLO (BLOOBER) wypracował w drugim kwartale bieżącego roku 5.4 mln zł zysku netto. Narastająco w pierwszym półroczu spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 15.3 mln zł (wzrost o 64%) i rekordowe 6.93 mln zł zysku netto (wzrost o 130%). Również na poziomie skonsolidowanym, spółka ma się czym pochwalić. W zakończonym półroczu przychody przekroczyły 20 mln zł (wzrost o 90%), a zysk netto przekroczył 8.2 mln zł (wzrost o 600%).
Zapowiedziana na drugą połowę bieżącego roku premiera The Medium jest znakiem, że w kolejnych miesiącach Bloober Team będzie kontynuuował passę sukcesów. Nadchodząca gra jest pierwszym wysokobudżetowym horrorem zaprojektowanym z myślą o konsolach nowej generacji, stanowi też największy dotychczasowy projekt spółki.
-- The Medium jest największą światową produkcją z gatunku psychological horror, która ukaże się w tym roku. Dotychczasowe efekty prac wzbudziły uznanie branży i umocniły naszą pozycję na rynku. Rezultaty widzimy już teraz, chociażby w postaci podpisanej niedawno umowy z Epic Games w zakresie niestandardowej licencji na użycie Unreal Engine. Nie zwalniamy jednak kroku i liczymy, że w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o kolejnych sukcesach negocjacyjnych
– mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.