W drugim kwartale 2020 roku przychody ze sprzedaży produktów EXA (EXAMOBILE) wyniosły 244,66 tys. zł, co stanowiło niewielki wzrost (12,71%) w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk netto za drugi kwartał 2020 roku wyniósł 116,94 tys. zł i był zbliżony (+0,35%) do wyniku netto osiągniętego przez spółkę w porównywalnym okresie roku 2019.
Zakończony kwartał był kolejnym z rzędu, w którym spółka generowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W drugim kwartale 2020 roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 77,75 tys. zł.
Na niską dynamikę wzrostu przychodów i zysku netto w drugim kwartale 2020 roku miały wpływ obowiązujące na całym świecie ograniczenia społeczne związane z epidemią COVID-19.
W szczególności, okoliczności pozostawania w domu oraz ograniczenia w transporcie i możliwościach przemieszczania się, wpłynęły na zmniejszenie przychodów generowanych przez aplikacje należące do grupy Sport & Travel.
Brak wzrostu zysku netto w drugim kwartale 2020 roku, w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego, wynika częściowo z opisanych wyżej ograniczeń wpływających na przychody oraz ze wzrostu kosztów operacyjnych działalności spółki, w tym w szczególności wzrostu kosztów wynagrodzeń.
Na przedstawione wyżej wyniki, w raportowanym okresie miały wpływ następujące czynniki:
- wzrost liczby aktywnych użytkowników w aplikacjach kwalifikowanych przez spółkę do grup produktowych o wysokim potencjale,
- wysokie pozycje ww. aplikacji w rankingach czołowych platform dystrybucyjnych (Google Play i App Store),
- przychody z mikropłatności, uzupełniające przychody z reklam w aplikacjach,
- ciągły proces rozbudowy i udoskonalania funkcjonalności ww. aplikacji,
- wzrost kosztów działalności operacyjnej,
- spadek aktywności użytkowników aplikacji z kategorii Sport & Travel wynikający z ograniczeń wywołanych przez epidemię COVID-19,
- spadki wartości niektórych wskaźników monetyzacyjnych, w szczególności stawek reklamowych oraz liczby wyświetleń reklam, będące w znacznym stopniu następstwem epidemii COVID-19.
Końcem drugiego kwartału oraz początkiem trzeciego, w miarę znaczącego luzowania ograniczeń społecznych związanych z COVID-19, spółka obserwuje systematyczną poprawę wskaźników monetyzacyjnych oraz znaczny wzrost aktywności i liczby użytkowników korzystających z aplikacji Sport & Travel.
Zgodnie z przyjętymi w poprzednim okresie założeniami, spółka w 2020 roku konsekwentnie rozwija aplikacje z kategorii Sport & Travel oraz nadal prowadzi prace związane z rozbudową grupy aplikacji należących do tego segmentu.
Należąca do kategorii Sport & Travel, aplikacja Bike Tracker rozwija się zgodnie z planem. Łączna liczba użytkowników tej aplikacji końcem drugiego kwartału przekroczyła 500 tys. i nadal dynamicznie rośnie.
Aplikacja w wielu krajach na świecie zajmuje pozycje w TOP 10 najpopularniejszych aplikacji sportowych na platformie Google Play.
Celem EXAMOBILE jest stworzenie zdywersyfikowanej grupy aplikacji z kategorii Sport & Travel, wśród których użytkownicy z całego świata, znajdą odpowiednią aplikację na każdą porę roku i na każde warunki pogodowe.
W najbliższej przyszłości głównymi priorytetami spółki będą:
- rozwój i efektywna monetyzacja aplikacji,
- pozyskiwanie nowych oraz zwiększanie zaangażowania obecnych użytkowników aplikacji spółki,
- rozwój oraz optymalizacja metod i narzędzi monetyzacji.
Niezależnie od rozwoju własnych produktów, w przypadku zainteresowania podmiotów zewnętrznych oraz uzyskania satysfakcjonujących ofert, Spółka nie wyklucza sprzedaży wybranych gier i aplikacji ze swojego portfolio.