Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Examobile w II kw wzrosły o +12,7%

Udostępnij

W drugim kwartale 2020 roku przychody ze sprzedaży produktów EXA (EXAMOBILE) wyniosły 244,66 tys. zł, co stanowiło niewielki wzrost (12,71%) w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Zysk netto za drugi kwartał 2020 roku wyniósł 116,94 tys. zł i był zbliżony (+0,35%) do wyniku netto osiągniętego przez spółkę w porównywalnym okresie roku 2019.

Zakończony kwartał był kolejnym z rzędu, w którym spółka generowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W drugim kwartale 2020 roku przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 77,75 tys. zł.

Na niską dynamikę wzrostu przychodów i zysku netto w drugim kwartale 2020 roku miały wpływ obowiązujące na całym świecie ograniczenia społeczne związane z epidemią COVID-19.

W szczególności, okoliczności pozostawania w domu oraz ograniczenia w transporcie i możliwościach przemieszczania się, wpłynęły na zmniejszenie przychodów generowanych przez aplikacje należące do grupy Sport & Travel.

Brak wzrostu zysku netto w drugim kwartale 2020 roku, w stosunku do porównywalnego okresu roku ubiegłego, wynika częściowo z opisanych wyżej ograniczeń wpływających na przychody oraz ze wzrostu kosztów operacyjnych działalności spółki, w tym w szczególności wzrostu kosztów wynagrodzeń.

Na przedstawione wyżej wyniki, w raportowanym okresie miały wpływ następujące czynniki:

  • wzrost liczby aktywnych użytkowników w aplikacjach kwalifikowanych przez spółkę do grup produktowych o wysokim potencjale,
  • wysokie pozycje ww. aplikacji w rankingach czołowych platform dystrybucyjnych (Google Play i App Store),
  • przychody z mikropłatności, uzupełniające przychody z reklam w aplikacjach,
  • ciągły proces rozbudowy i udoskonalania funkcjonalności ww. aplikacji,
  • wzrost kosztów działalności operacyjnej,
  • spadek aktywności użytkowników aplikacji z kategorii Sport & Travel wynikający z ograniczeń wywołanych przez epidemię COVID-19,
  • spadki wartości niektórych wskaźników monetyzacyjnych, w szczególności stawek reklamowych oraz liczby wyświetleń reklam, będące w znacznym stopniu następstwem epidemii COVID-19.

Końcem drugiego kwartału oraz początkiem trzeciego, w miarę znaczącego luzowania ograniczeń społecznych związanych z COVID-19, spółka obserwuje systematyczną poprawę wskaźników monetyzacyjnych oraz znaczny wzrost aktywności i liczby użytkowników korzystających z aplikacji Sport & Travel.

Zgodnie z przyjętymi w poprzednim okresie założeniami, spółka w 2020 roku konsekwentnie rozwija aplikacje z kategorii Sport & Travel oraz nadal prowadzi prace związane z rozbudową grupy aplikacji należących do tego segmentu.

Należąca do kategorii Sport & Travel, aplikacja Bike Tracker rozwija się zgodnie z planem. Łączna liczba użytkowników tej aplikacji końcem drugiego kwartału przekroczyła 500 tys. i nadal dynamicznie rośnie.

Aplikacja w wielu krajach na świecie zajmuje pozycje w TOP 10 najpopularniejszych aplikacji sportowych na platformie Google Play.

Celem EXAMOBILE jest stworzenie zdywersyfikowanej grupy aplikacji z kategorii Sport & Travel, wśród których użytkownicy z całego świata, znajdą odpowiednią aplikację na każdą porę roku i na każde warunki pogodowe.

W najbliższej przyszłości głównymi priorytetami spółki będą:

  • rozwój i efektywna monetyzacja aplikacji,
  • pozyskiwanie nowych oraz zwiększanie zaangażowania obecnych użytkowników aplikacji spółki,
  • rozwój oraz optymalizacja metod i narzędzi monetyzacji.

 

Niezależnie od rozwoju własnych produktów, w przypadku zainteresowania podmiotów zewnętrznych oraz uzyskania satysfakcjonujących ofert, Spółka nie wyklucza sprzedaży wybranych gier i aplikacji ze swojego portfolio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus