Röki, pierwsza gra platformy wydawniczej United Label, miała swoją premierę 23 lipca. Gra zebrała bardzo dobre recenzje branżowych ekspertów oraz graczy. Mimo zaledwie kilku dni od premiery, spółka jest zadowolona z jej przebiegu, widoczności gry w serwisie Steam oraz zainteresowania graczy i mediów.
- Jesteśmy zadowoleni z pierwszej przeprowadzonej przez nas premiery. Przede wszystkim potwierdziliśmy efektywność modelu wydawniczego, jakość kooperacji z deweloperem oraz współpracę w ramach Grupy CIG (CIGAMES) – mówi Tomasz Litwiniuk, prezes United Label.
Röki to narracyjna gra przygodowa o wciągającej fabule i wyróżniającej się grafice. Na dzień dzisiejszy poziom wishlist wynosi 73 tys. osób.
- Staramy się efektywnie komunikować z graczami. Charakterystyką gier indie jest wydłużony okres sprzedażowy, mniej intensywna kampania marketingowa i większy nacisk na budowanie społeczności wokół tytułu – komentuje Tomasz Litwiniuk.
Röki otrzymuje bardzo dobre oceny, zarówno od ekspertów, jak i samych graczy. Wiele mediów branżowych oceniło grę na 80-90 proc, w szczególności doceniając unikalny klimat gry, nietuzinkową grafikę, wciągający scenariusz i samą główną postać gry - Tove. Na platformie Steam aż 98 proc. graczy poleca grę.
- Bardzo dobre recenzje są dla nas potwierdzeniem sukcesu całego procesu wydawniczego, od selekcji tytułów i zespołów, poprzez nadzór i wsparcie produkcji, jak i przeprowadzenie premiery. Odpowiednia selekcja projektów i dobra współpraca z deweloperem to klucz do sukcesu gry – dodaje Tomasz Litwiniuk.
Dotychczas Röki trafił do sprzedaży na platformie Steam oraz GOG. Gra została wskazana przez Nintendo, jako jedna z najbardziej oczekiwanych gier indie na 2020 rok.
- Wyróżnienie przez Nintendo jest dla nas bardzo ważne. Pracujemy nad dostosowaniem gry do tej platformy i w ciągu kilku tygodni ogłosimy datę premiery na Nintendo Switch. Jednocześnie rozważamy portowanie gry na inne platformy – konsole i urządzenia mobilne. Gra powstała na silniku Unity, więc proces portowania będzie relatywnie łatwy i niskokosztowy – komentuje Tomasz Litwiniuk.
Spółka United Label pozyskała od inwestorów 4,4 mln zł, w wyniku emisji akcji oraz kampanii crowdinvestingu. Emisja została już zarejestrowana przez KRS, a spółka rozpoczyna proces ubiegania się o dopuszczenie do notowań na rynku NewConenct.