URS (URSUS) zaprezentował lekki użytkowy pojazd elektryczny, przeznaczony m.in. dla firm komunalnych. Może on także trafić do Poczty Polskiej, z którą producent rozpoczyna dialog techniczny, poinformował prezes Karol Zarajczyk.
"Pojazdy mogą trafić do Poczty Polskiej, z którą rozpoczynamy dialog techniczny. To jest świetne rozwiązanie dla listonoszy, może zmienić postrzeganie Poczty i jej konkurencyjność" - powiedział Zarajczyk po prezentacji pojazdu.
Wyjaśnił, że pozyskanie zamówienia od tego rodzaju dużego klienta pozwoliłoby na wykonanie dłuższej serii pojazdu i później wyjście z nim na rynki zagraniczne, m.in. Zachodniej Europy, a następnie nawet USA.
"Będziemy mogli zaoferować bardzo niską cenę. Ponadto należy podkreślić, że jest to pojazd w całości polski" - dodał.
Zarajczyk wskazał, że po wprowadzeniu do oferty tego pojazdu, nadrzędnym celem Ursusa w kategorii samochodów dostawczych jest stworzenie "klasycznego dostawczaka" o masie do 3,5 t, ale również z napędem elektrycznym.
"W tym momencie najważniejszy jest elektryczny pojazd dostawczy do 3,5 tony. Chcemy wystąpić o środki na jego homologację z nowej perspektywy UE" - podsumował prezes.
Zaprezentowany dziś lekki pojazd użytkowy posiada ładowność 600 kg i zasięg 140 km, który docelowo będzie wydłużony do 200 km. Koszt użytkowania to ok. 8 zł dziennie.
Pojazd został zaprojektowany tak, by spełniał warunki homologacji L7e. Oznacza to, że masa własna auta nie przekroczy 600 kg. Został stworzony w oparciu o lekką, aluminiową ramę, a do jego budowy wykorzystano materiały kompozytowe. Obecnie w ofercie jest samochód z napędem na tylne koła, jednak w planach jest również wprowadzenie modelu z napędem 4x4. Samochód może zabrać na pokład dwie osoby.
Ze względu na to, że samochody elektryczne są bardzo ciche, nowy pojazd może być wykorzystywany do wykonywania nocnych dostaw. Według Ursusa, nadaje się też dla firm komunalnych, we współpracy z którymi spółka upatruje szans na znalezienie niszy dla siebie.
Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.