Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Spółka zależna SimFabric ma umowę na wydanie Train Mechanic Simulator na urządzenia mobilne

Udostępnij

MobileFabric SA, spółka zależna notowanego na NewConnect wydawcy i producent gier wideo – SIM (SIMFABRIC), podpisała umowę na wydanie oraz portowanie (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy) Train Mechanic Simulator Mobile na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Projekt trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 roku. Właścicielem tytułu jest PLW (PLAYWAY) SA.

- Poprzez MobileFabric rozpoczęliśmy działalność w najdynamiczniej rozwijającym się segmencie gier, którym są gry mobilne. Właśnie podpisaliśmy umowę na wydanie oraz porting projektu, którego właścicielem jest spółka PlayWay – Train Mechanic Simulator Mobile. Tym razem gracz wcieli się w rolę  serwisanta pociągów. Jego zadaniem będzie naprawa lub wymiana zużytych podzespołów. W zakładzie serwisowym pojawią się zarówno nowoczesne, elektryczne pojazdy, jak i dużo starsze modele, co będzie stanowiło spore wyzwanie. Na dziś nie chcemy zdradzać dodatkowych szczegółów, ogłosimy je wkrótce – informuje Julia Leszczyńska, prezes zarządu spółek SimFabric SA oraz Mobile Fabric SA.

Premiera gry planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku. Na mocy zawartej umowy, MobileFabric będzie otrzymywało wynagrodzenie w wysokości 100 proc. zysków ze sprzedaży Train Mechanic Simulator Mobile, po potrąceniu obowiązkowych opłat naliczanych przez platformy dystrybucji cyfrowej: AppStore i Google Play. Umowa z PlayWay-em została zawarta na czas nieokreślony.

Działalność MobileFabric koncentruje się na produkcji gier, głównie z gatunku symulatorów, na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS. Spółka zajmuje się także portowaniem  gier z portfolio SimFabric na urządzenia mobilne.

- Gry mobilne to kolejny filar naszej działalności, który wpisuje się w  strategię zrównoważonego rozwoju SimFabric. Szacuje się, że w 2020 roku mobilki wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld dolarów, co oznacza wzrost o 13,3 proc. rok do roku – dodaje Emil Leszczyński, przewodniczący rady nadzorczej Spółek MobileFabric SA oraz SimFabric SA.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo, w 2020 roku 2,7 miliarda graczy na świecie wyda na gry 159,3 mld dolarów. Największy wzrost wydatków będzie dotyczył projektów mobilnych. W 2023 roku rynek gier ma być wart 200 mld dolarów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus