Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

LPP uruchomiło magazyn e-commerce na Słowacji

Udostępnij

LPP, największy polski producent odzieży w ramach swojej strategii rozwoju kanału e-commerce, uruchomił na Słowacji magazyn typu Fulfillment Center do obsługi sprzedaży internetowej na rynkach Europy Środkowej. Magazyn zlokalizowany na terenie PNK Park SEREĎ pierwotnie miał obejmować 25 tys. m2 powierzchni przemysłowej z opcją powiększenia go o kolejne 7 tys. m2 w ciągu najbliższych trzech lat. Spółka, mając na uwadze intensywny rozwój sprzedaży w regionie Europy Środkowej, jak również dynamiczny wzrost znaczenia kanału e-commerce w strukturze przychodów LPP, postanowiła przyspieszyć te plany.

-  Pod koniec zeszłego roku zrobiliśmy estymację przydatności dodatkowej powierzchni magazynu i podjęliśmy decyzję o uruchomieniu obiektu w powiększonej opcji wynoszącej 32 tys. m2. Takie rozwiązanie daje nam możliwość wykorzystania obiektu w modelu cross-dock, który łączy operacje typowe dla obsługi sprzedaży internetowej z zaopatrzeniem sieci salonów stacjonarnych na terenie Europy Środkowej – wyjaśnia Sylwester Dmytriwski, e-commerce fulfillment general manager LPP.

Decyzja o uruchomieniu magazynu na Słowacji jest elementem strategii rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji spółki. Lokalizacja i sam obiekt spełniają szereg kryteriów, na których szczególnie zależało polskiemu producentowi odzieży. Najważniejsze z nich to: bliskość kluczowych dla LPP rynków, dostępność siły roboczej i specyfikacja techniczna budynku, która pozwala na wdrożenie najnowocześniejszych technologii intralogistycznych oraz na automatyzację magazynową.

Obiekt podzielony został na dwie części, pierwsza o powierzchni 17 tys. m2 w większości przeznaczona jest na operacje manualne. Druga (15 tys. m2) dedykowana jest pod rozwiązania automatyczne oraz operacje cross-dockowe towaru przeznaczonego do sieci salonów.  Wyposażona została także w regały wysokiego składowania do obsługi e-commerce jak i sklepów stacjonarnych z regionu Europy Środkowej. Łączna powierzchnia składowa na ten cel obejmuje aż 2040 miejsc paletowych. Pomimo stosunkowo krótkiego czasu jaki upłynął od uruchomienia obiektu, dotychczasowa maksymalna liczba produktów, które weszły i wyszły z magazynu jednego dnia sięgnęła aż 152 000 sztuk.

- Nasz nowy obiekt magazynowy odegra kluczową rolę w sieci dystrybucyjnej LPP. Zapewnia najwyższy standard obsługi klientów naszych sklepów internetowych nie tylko na Słowacji, ale także w Czechach i na Węgrzech, choć nie wykluczamy, że zasięg działania magazynu zostanie poszerzony o kolejne kraje – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Inwestycja daje możliwość zaoferowania wszystkim klientom marek LPP z regionu Europy Środkowej dostawy następnego dnia roboczego, a w niektórych lokalizacjach nawet dostawy tego samego dnia.

Oprócz standardowych, stosowanych przez LPP rozwiązań automatycznych w obiektach logistycznych, magazyn na Słowacji docelowo zostanie wyposażony w trzy unikatowe instalacje, które zbudowane zostaną w partnerstwie z firmą Vanderlande – największym dostawcą automatyki magazynowej na świecie.

- Ścisła współpraca z firmą Vanderlande, ale także rosnące potrzeby w zakresie usprawniania procesów logistycznych zainspirowały nas do wdrożenia w naszym obiekcie na Słowacji najnowocześniejszych rozwiązań automatycznych, które uczynią z niego najbardziej nowoczesny magazyn tego typu w tym rejonie Europy – dodaje Dmytriwski.

W obiekcie docelowo znajdzie się m.in. pocket sorter wraz z systemem przenośników z tunelami kontrolnymi RFiD oraz tzw. shipping sorter, który zautomatyzuje proces wysyłki zamówień.

- Zastosowane w magazynie rozwiązania to najwyższy dostępny obecnie na rynku poziom automatyki magazynowej, który stawia LPP w czołówce firm jakie zdecydowały się na ich wdrożenie. Przy naszej skali działania oraz perspektywach rynku Europy Środkowej, wdrożenie zaawansowanej automatyki magazynowej było koniecznością, która zapewni naszym klientom w Czechach, na Słowacji i Węgrzech błyskawiczną dostawę zamówionego towaru i istotnie zwiększy konkurencyjność naszej oferty na tych rynkach – podsumowuje Kujawa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus