W trzecim kwartale br. do sprzedaży trafi gra Vampire: The Masquerade – Shadows of New York, oparta na licencjonowanym uniwersum należącym do Paradox Interactive. Tytuł dostępny będzie w wersji na komputery osobiste (Windows, Mac OS, Linux) i konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One. Harmonogram prac zakłada zakończenie produkcji do końca czerwca. W lipcu rozpocznie się proces przygotowania portów na konsole oraz testy wszystkich wersji gry. Konkretna data premiery zostanie ustalona i podana do wiadomości po zakończeniu procesu certyfikacji na wszystkich platformach.
- Z radością informujemy, że prace nad ukończeniem Shadows of New York zmierzają ku końcowi. Wszystko idzie zgodnie z planem. W czerwcu zamykamy proces produkcji, w lipcu będziemy skupiali się na eliminowaniu błędów oraz na portingu na konsole, który już przećwiczyliśmy przy okazji Coteries of New York. Dzięki temu doświadczeniu proces powinien trwać krócej niż poprzednio. – mówi Michał Mielcarek, prezes DDI (DDISTANCE) - Następnym krokiem będzie rozpoczęcie etapu certyfikacji gry. Po jej zakończeniu będziemy gotowi do premiery. Certyfikacja na każdej konsoli wygląda inaczej. Na jednej platformie może trwać bardzo krótko, ale później trzeba mimo tego czekać nawet do trzech tygodni na premierę. Skoordynowanie tego procesu jest skomplikowane i dlatego jeszcze nie podajemy konkretnego dnia premiery. – dodaje.
Dodatek ukaże się jednocześnie w wersji na komputery osobiste (Windows, Mac OS, Linux) i konsole Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One - Równoczesna premiera na wszystkich platformach pozwoli nam lepiej skoordynować działania marketingowe, a także powinna przełożyć się na większą widoczność gry w mediach, niż miało to miejsce w przypadku premiery Coteries of New York, rozciągniętej aż na cztery miesiące - uzupełnia prezes.
Vampire: The Masquerade – Shadows of New York to produkcja z popularnego gatunku visual novel, osadzona w bogatym uniwersum Vampire: The Masquerade. Gra jest zwięzłym, samodzielnym dodatkiem, pozwalającym wcielić się w nową protagonistkę i spojrzeć na wydarzenia fabularne zaprezentowane w podstawowej wersji gry z zupełnie nowej perspektywy.
Gracz będzie prowadził dochodzenie w sprawie okoliczności ostatecznej śmierci lidera Anarchów. Tak jak w przypadku Coteries of New York, podjęte przez gracza wybory będą miały wpływ na sposób myślenia postaci i w konsekwencji zdecydują o zakończeniu gry.
Podstawowa wersja tytułu – The Masquerade – Coteries of New York, jest dostępna w sprzedaży w wersji na komputery stacjonarne od grudnia 2019. Już w dniu premiery tytuł zajął siódme miejsce na liście globalnych bestsellerów oraz był wyróżniany na stronach Steam i GOG. W niecały tydzień odzyskał wszystkie koszty produkcji i marketingu poniesione przez Draw Distance. W marcu projekt trafił także na konsole PS4 i Nintendo Switch, a następnie platformę Xbox One.