Technologiczna Grupa Kapitałowa DTR (DIGITREE) zajmująca się marketingiem internetowym z nieco niższymi przychodami w I kwartale 2020 roku w porównaniu do poprzedniego roku, strata netto wyraźnie pomniejszona, a wynik EBITDA wzrasta
o 134%. Jednostkowe przychody wyższe o 17% r/r. Spółka po 3 miesiącach 2020 r. wykazała też zysk netto.
Grupa Kapitałowa poprawia swoje wyniki
Skonsolidowane przychody Digitree Group w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosły 12 365 tys. zł, wobec 13 967 tys. zł w I kwartale 2019 roku. Powodem 11-proc. spadku przychodów Grupy było m.in. zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. z uwagi na zawartą we wrześniu ubiegłego roku umowę inwestycyjną, na podstawie której udział Digitree Group S.A. w spółce zależnej zmniejszył się do 40%. Dodatkowy wpływ na poziom przychodów w I kwartale 2020 r., miały przychody osiągnięte przez Grupę w styczniu i marcu br. Pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych w 2020 roku zaczęły pojawiać się stosunkowo późno, dopiero w drugiej połowie stycznia, natomiast w marcu na nieco niższy poziom osiąganych przychodów wpływ miała pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia w działaniach marketingowych niektórych firm współpracujących z Grupą Digitree Group.
Skonsolidowana EBITDA w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1 250 tys. zł, wobec 533 tys. zł
w pierwszym kwartale 2019 roku, tj. wzrosła o 134% rok do roku. Powyżej wskazany wynik EBITDA był również wyższy niż ten osiągnięty w II oraz III kwartale 2019 r. i nieznacznie niższy niż osiągnięty w IV kwartale 2019 r. Dane te potwierdzają, że technologiczna Grupa utrzymuje dobry trend kwartalnej poprawy wyników, rozpoczęty z końcem pierwszej połowy ubiegłego roku.
Tabela 1. Zestawienie skonsolidowanych wyników za I kwartał 2020 r. z kwartalnymi wynikami
w 2019 r.
Wyszczególnienie |
1Q2020 (w tys. zł) |
1Q2019 (w tys. zł) |
2Q2019 (w tys. zł) |
3Q2019 (w tys. zł) |
4Q2019 (w tys. zł) |
Przychody |
12 365 |
13 967 |
14 792 |
13 867 |
14 367 |
EBITDA |
1 250 |
533 |
1 111 |
1 045 |
1 380 |
Zysk netto |
-138 |
-360 |
-355 |
-214 |
295 |
Koszty operacyjne |
12 540 |
14 276 |
14 838 |
14 051 |
14 583 |
Zysk na działalności operacyjnej |
118 |
-315 |
-93 |
-32 |
334 |
Skonsolidowane koszty operacyjne zmniejszyły się z 14 276 tys. zł w I kwartale 2019 r. do
12 540 tys. zł w I kwartale 2020 r., dzięki czemu Grupa odnotowała 118 tys. zł zysku na działalności operacyjnej w porównaniu do 315 tys. zł straty w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ponadto, Grupa odnotowała w pierwszym kwartale 2020 roku stratę netto na znacznie niższym poziomie niż przed rokiem, tj. 138 tys. zł, wobec 360 tys. zł straty w analogicznym okresie roku 2019. To kolejna zauważalna poprawa wyniku rok do roku. Powyżej wskazana strata netto I kwartału 2020 roku była znacznie niższa niż strata osiągnięta w kolejnych kwartałach 2019 roku (z wyłączeniem IV kwartału, kiedy Grupa odnotowała zysk na poziomie niemal 300 tys. zł).
- Patrząc z perspektywy całej Grupy, porównując I kwartał roku 2019 do I kwartału roku bieżącego, zauważyć możemy poprawę wyniku w pewnych pozycjach, w szczególności w zakresie EBITDA.
W I kwartale tego roku Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów. To efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Pracujemy też nad dalszą poprawą wyników w szczególności w pozycji zysku netto, który dość dobrze wypadł w IV kwartale roku 2019, a porównując wynik I kwartału rok do roku, również zauważyć można jego znaczną poprawę. - komentuje Przemysław Marcol, Członek Zarządu Digitree Group.
Dwucyfrowy wzrost jednostkowych przychodów i znaczna poprawa wyników spółki
Jednostkowe przychody Digitree Group S.A. wzrosły z 2 230 tys. zł w I kwartale 2019 r. do 2 605 tys. zł w I kwartale 2020 r. (+17% r/r), a dzięki jednoczesnemu utrzymaniu kosztów działalności operacyjnej na poziomie ubiegłego roku, Spółka wypracowała 93 tys. zł zysku na działalności operacyjnej,
podczas gdy w I kwartale 2019 r. osiągnęła stratę w wysokości 350 tys. zł. Ponadto, Spółka osiągnęła również zysk netto (33 tys. zł), podczas gdy w analogicznym okresie 2019 r. odnotowała stratę na poziomie 367 tys. zł. EBITDA pierwszego kwartału br. uplasowała się na poziomie ponad 400 tys. zł, wobec -149 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Tabela 2. Jednostkowe wyniki Digitree Group S.A.
Wyszczególnienie |
1Q2020 (w tys. zł) |
1Q2019 (w tys. zł) |
Przychody |
2 605 |
2 230 |
EBITDA |
409 |
-149 |
Zysk netto |
33 |
-367 |
Koszty operacyjne |
2 519 |
2 563 |
Zysk na działalności operacyjnej |
93 |
-350 |
Nowe usługi i rozwiązania Grupy w dobie COVID-19
Ograniczenia wynikające z pandemii mogą na stałe zmienić zwyczaje konsumentów, co jest szansą na jeszcze szybszy rozwój e-commerce, na którego obsłudze obecnie skupia się cała Grupa Kapitałowa Digitree Group. Wg danych GUS udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 5,6% do 8,1% r/r, a zgodnie z raportem „e-Commerce w czasie kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej udział internautów, którzy dokonują zakupów w sieci wynosi już niemal 60%. Dla 70%
z nich jest to najbezpieczniejsza forma zakupów w dobie pandemii.
- Obecnie w związku z pandemią i wprowadzonymi obostrzeniami dla znacznej grupy przedsiębiorstw intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu, które są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rynku. Pomagamy firmom wykorzystać potencjał Internetu i w sposób kompleksowy wspieramy je w aktywizacji działań marketingowych bądź przenoszeniu działalności do sieci. Tym sposobem Fast White Cat wdraża w 5 dni w pełni funkcjonalne sklepy internetowe i realizuje sprzedaż na żywo z wykorzystaniem Facebooka, Sales Intelligence pomaga we właściwym zrozumieniu aktualnych trendów zakupowych i wspiera w realizacji skutecznych kampanii sprzedażowych
w segmentach cieszących się największą popularnością, a Digitree Group wdraża aplikację, która ma pomóc lokalnym restauracjom w obsłudze zamówień i promocji z wykorzystaniem rozwiązań marketingowych oferowanych m.in. w ramach Systemu SARE. – dodaje Przemysław Marcol, Członek Zarządu
W odpowiedzi na obecną sytuację związaną z pandemią COVID-19 spółki z Grupy Digitree Group wprowadzają wiele nowych rozwiązań i możliwości zwłaszcza dla firm, które chcą przejść z prowadzenia działalności offline (stacjonarnie) do działalności online (z wykorzystaniem Internetu). Digitree Group S.A. stworzyła aplikację dla lokalnych restauracji, która ułatwia obsługę zamówień online oraz promocję. Ponadto, aplikacja została połączona z prowadzonymi dotychczas usługami firmy, tj. zaawansowanymi działaniami marketingowymi, takimi jak komunikacja za pomocą SMS, e-mail, ankiet satysfakcji dla klientów, a także realizacją kampanii na podstawie działań klientów (marketing automation). Fast White Cat S.A. tworzy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe jedynie w 5 dni, a także łączy nowoczesne podejście do sprzedaży na żywo i relacji z klientem z wykorzystaniem Facebooka, co zwiększa sprzedaż e-commerce średnio o ok. 44%. Dane zgormadzone przez Sales Intelligence, pochodzące z nokaut.pl sprawiają, że spółka ta wie, które grupy produktów mają największy potencjał zakupowy, co sprawa, że Grupa potrafi realizować skuteczne kampanie w topowych segmentach i tym samym efektywnie wspierać sprzedaż klientów.
Digitree Group to Grupa Kapitałowa, wspierająca klientów w zakresie marketingu internetowego, która generuje ok. 50 proc. przychodów z działań dla branży e-commerce. Grupa zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększanie sprzedaży i przychodów klientów.