Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

EBITDA Digitree Group w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1 250 tys. zł

Udostępnij

Technologiczna Grupa Kapitałowa DTR (DIGITREE) zajmująca się marketingiem internetowym z nieco niższymi przychodami w I kwartale 2020 roku w porównaniu do poprzedniego roku, strata netto wyraźnie pomniejszona, a wynik EBITDA wzrasta
o 134%. Jednostkowe przychody wyższe o 17% r/r. Spółka po 3 miesiącach 2020 r. wykazała też zysk netto.

Grupa Kapitałowa poprawia swoje wyniki

Skonsolidowane przychody Digitree Group w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosły 12 365 tys. zł, wobec 13 967 tys. zł w I kwartale 2019 roku. Powodem 11-proc. spadku przychodów Grupy było m.in. zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. z uwagi na zawartą we wrześniu ubiegłego roku umowę inwestycyjną, na podstawie której udział Digitree Group S.A. w spółce zależnej zmniejszył się do 40%. Dodatkowy wpływ na poziom przychodów w I kwartale 2020 r., miały przychody osiągnięte przez Grupę w styczniu i marcu br. Pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych w 2020 roku zaczęły pojawiać się stosunkowo późno, dopiero w drugiej połowie stycznia, natomiast w marcu na nieco niższy poziom osiąganych przychodów wpływ miała pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia w działaniach marketingowych niektórych firm współpracujących z Grupą Digitree Group.

Skonsolidowana EBITDA w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1 250 tys. zł, wobec 533 tys. zł
w pierwszym kwartale 2019 roku, tj. wzrosła o 134% rok do roku. Powyżej wskazany wynik EBITDA był również wyższy niż ten osiągnięty w II oraz III kwartale 2019 r. i nieznacznie niższy niż osiągnięty w IV kwartale 2019 r. Dane te potwierdzają, że technologiczna Grupa utrzymuje dobry trend kwartalnej poprawy wyników, rozpoczęty z końcem pierwszej połowy ubiegłego roku.

Tabela 1. Zestawienie skonsolidowanych wyników za I kwartał 2020 r. z kwartalnymi wynikami
w 2019 r.

Wyszczególnienie

1Q2020

(w tys. zł)

1Q2019

(w tys. zł)

2Q2019

(w tys. zł)

3Q2019

(w tys. zł)

4Q2019

(w tys. zł)

Przychody

12 365

13 967

14 792

13 867

14 367

EBITDA

1 250

533

1 111

1 045

1 380

Zysk netto

-138

-360

-355

-214

295

Koszty operacyjne

12 540

14 276

14 838

14 051

14 583

Zysk na działalności operacyjnej

118

-315

-93

-32

334

Skonsolidowane koszty operacyjne zmniejszyły się z 14 276 tys. zł w I kwartale 2019 r. do
12 540 tys. zł w I kwartale 2020 r., dzięki czemu Grupa odnotowała 118 tys. zł zysku na działalności operacyjnej w porównaniu do 315 tys. zł straty w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ponadto, Grupa odnotowała w pierwszym kwartale 2020 roku stratę netto na znacznie niższym poziomie niż przed rokiem, tj. 138 tys. zł, wobec 360 tys. zł straty w analogicznym okresie roku 2019. To kolejna zauważalna poprawa wyniku rok do roku. Powyżej wskazana strata netto I kwartału 2020 roku była znacznie niższa niż strata osiągnięta w kolejnych kwartałach 2019 roku (z wyłączeniem IV kwartału, kiedy Grupa odnotowała zysk na poziomie niemal 300 tys. zł).  

- Patrząc z perspektywy całej Grupy, porównując I kwartał roku 2019 do I kwartału roku bieżącego, zauważyć możemy poprawę wyniku w pewnych pozycjach, w szczególności w zakresie EBITDA.
W I kwartale tego roku Grupa wypracowała zysk na działalności operacyjnej, jak również zmniejszyła koszty prowadzenia działalności, na co wpływ miało głównie inne podejście do prowadzenia projektów w obszarze IT, jak i zmiany na polu związanym z obsługą klientów. To efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Pracujemy też nad dalszą poprawą wyników w szczególności w pozycji zysku netto, który dość dobrze wypadł w IV kwartale roku 2019, a porównując wynik I kwartału rok do roku, również zauważyć można jego znaczną poprawę. -
komentuje Przemysław Marcol, Członek Zarządu Digitree Group.

Dwucyfrowy wzrost jednostkowych przychodów i znaczna poprawa wyników spółki

Jednostkowe przychody Digitree Group S.A. wzrosły z 2 230 tys. zł w I kwartale 2019 r. do 2 605 tys. zł w I kwartale 2020 r. (+17% r/r), a dzięki jednoczesnemu utrzymaniu kosztów działalności operacyjnej na poziomie ubiegłego roku, Spółka wypracowała 93 tys. zł zysku na działalności operacyjnej,
podczas gdy w I kwartale 2019 r. osiągnęła stratę w wysokości 350 tys. zł.  Ponadto, Spółka osiągnęła również zysk netto (33 tys. zł), podczas gdy w analogicznym okresie 2019 r. odnotowała stratę na poziomie 367 tys. zł. EBITDA pierwszego kwartału br. uplasowała się na poziomie ponad 400 tys. zł, wobec -149 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Tabela 2. Jednostkowe wyniki Digitree Group S.A.

Wyszczególnienie

1Q2020

(w tys. zł)

1Q2019

(w tys. zł)

Przychody

2 605

2 230

EBITDA

409

-149

Zysk netto

33

-367

Koszty operacyjne

2 519

2 563

Zysk na działalności operacyjnej

93

-350

Nowe usługi i rozwiązania Grupy w dobie COVID-19

Ograniczenia wynikające z pandemii mogą na stałe zmienić zwyczaje konsumentów, co jest szansą na jeszcze szybszy rozwój e-commerce, na którego obsłudze obecnie skupia się cała Grupa Kapitałowa Digitree Group. Wg danych GUS udział sprzedaży e-commerce w sprzedaży detalicznej zwiększył się z 5,6% do 8,1% r/r, a zgodnie z raportem „e-Commerce w czasie kryzysu” Izby Gospodarki Elektronicznej udział internautów, którzy dokonują zakupów w sieci wynosi już niemal 60%. Dla 70%
 z nich jest to najbezpieczniejsza forma zakupów w dobie pandemii.  

- Obecnie w związku z pandemią i wprowadzonymi obostrzeniami dla znacznej grupy przedsiębiorstw intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu, które są ściśle powiązane z aktualnymi potrzebami rynku. Pomagamy firmom wykorzystać potencjał Internetu i w sposób kompleksowy wspieramy je w aktywizacji działań marketingowych bądź przenoszeniu działalności do sieci. Tym sposobem Fast White Cat wdraża w 5 dni w pełni funkcjonalne sklepy internetowe i realizuje sprzedaż na żywo z wykorzystaniem Facebooka, Sales Intelligence pomaga we właściwym zrozumieniu aktualnych trendów zakupowych i wspiera w realizacji skutecznych kampanii sprzedażowych
w segmentach cieszących się największą popularnością, a Digitree Group wdraża aplikację, która ma pomóc lokalnym restauracjom w obsłudze zamówień i promocji z wykorzystaniem rozwiązań marketingowych oferowanych m.in. w ramach Systemu SARE.
– dodaje Przemysław Marcol, Członek Zarządu

W odpowiedzi na obecną sytuację związaną z pandemią COVID-19 spółki z Grupy Digitree Group wprowadzają wiele nowych rozwiązań i możliwości zwłaszcza dla firm, które chcą przejść z prowadzenia działalności offline (stacjonarnie) do działalności online (z wykorzystaniem Internetu). Digitree Group S.A. stworzyła aplikację dla lokalnych restauracji, która ułatwia obsługę zamówień online oraz promocję. Ponadto, aplikacja została połączona z prowadzonymi dotychczas usługami firmy, tj. zaawansowanymi działaniami marketingowymi, takimi jak komunikacja za pomocą SMS, e-mail, ankiet satysfakcji dla klientów, a także realizacją kampanii na podstawie działań klientów (marketing automation). Fast White Cat S.A. tworzy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe jedynie w 5 dni, a także łączy nowoczesne podejście do sprzedaży na żywo i relacji z klientem z wykorzystaniem Facebooka, co zwiększa sprzedaż e-commerce średnio o ok. 44%. Dane zgormadzone przez Sales Intelligence, pochodzące z nokaut.pl sprawiają, że spółka ta wie, które grupy produktów mają największy potencjał zakupowy, co sprawa, że Grupa potrafi realizować skuteczne kampanie w topowych segmentach i tym samym efektywnie wspierać sprzedaż klientów.

Digitree Group to Grupa Kapitałowa, wspierająca klientów w zakresie marketingu internetowego, która generuje ok. 50 proc. przychodów z działań dla branży e-commerce. Grupa zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększanie sprzedaży i przychodów klientów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus