Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Draw Distance pracuje nad poszerzeniem kanałów dystrybucji Vampire: The Masquerade - Coteries of New York

Udostępnij

Prawie 0,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym półroczu br. DDI (DDISTANCE), notowany na NewConnect producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. Spółka pracuje nad poszerzeniem kanałów dystrybucji swojego kluczowego projektu Vampire: The Masquerade - Coteries of New York. Gra zadebiutowała już w wersji na PC oraz konsole Nintendo Switch, Play Station 4 i Xbox One. Na mocy zawartej umowy z czołowym wydawcą z Japonii – firmą DMM, gra trafi wkrótce na tamtejszy rynek. Obecnie studio pracuje nad dodatkiem Shadows of New York, którego premiera planowana jest jeszcze w 2020 roku. Istotnym wydarzeniem w pierwszym kwartale było podjęcie przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki uchwały w sprawie podwyższenia jej kapitału zakładowego poprzez emisję akcji serii C.

- Pierwszy kwartał br. był dla nas bardzo pracowity. W tym czasie uzyskaliśmy prawie 0,5 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Swoje działania koncentrowaliśmy wokół inicjatyw, których celem było poszerzenie dystrybucji naszych najnowszych produkcji, w tym najważniejszej gry na licencji Paradox Interactive – Vampire: The Masquerade - Coteries of New York, której premiera na PC miała miejsce w grudniu ubiegłego roku. W marcu wprowadziliśmy wersję gry na konsole Nintendo Switch i PlayStation 4. Na platformie Microsoftu tytuł zadebiutował w połowie kwietnia. Zbyt krótki okres sprzedaży w pierwszym kwartale wpłynął na jego ostateczny wynik, który zakończyliśmy na niedużym minusie – informuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance.

Zarząd spółki przewiduje, że do końca drugiego kwartału br. liczba sprzedanych egzemplarzy gry przekroczy 40 tys., z czego co najmniej 30 proc. stanowić będzie sprzedaż na konsolach. Od połowy maja Coteries of New York dostępne będzie na licznych wyprzedażach wiosenno-letnich, w tym na najpopularniejszej wyprzedaży na Steam, jak również na promocji w Nintendo eShop. W ocenie zarządu te działania powinny znacząco zwiększyć sprzedaż gry.

Od dnia premiery gra dostępna jest w angielskiej wersji językowej, dzięki podpisanej umowie z czołowym wydawcą z Japonii – firmą DMM, wkrótce tytuł trafi na rynek japoński. DMM będzie odpowiedzialny za wydanie, dystrybucję, lokalizację i marketing Coteries of New York oraz wprowadzi ją na japońskie oddziały Nintendo eShop i PS Store. Zajmie się także przygotowaniem japońskiej wersji językowej.

- W kwietniu rozpoczęliśmy pracę nad produkcją samodzielnego dodatku do gry pod nazwą Shadows of New York. Pozwoli on wcielić się w nową protagonistkę i spojrzeć na wydarzenia fabularne zaprezentowane w podstawowej wersji gry z zupełnie nowej perspektywy. Shadows prezentuje bardziej osobistą i unikatową opowieść przeznaczoną dla dojrzałego odbiorcy visual novel. Gra jest odpowiednia zarówno dla weteranów Vampire: The Masquerade, jak i fanów gier narracyjnych – mówi Michał Mielcarek.

W grze pojawią się nowe postaci, miejsca oraz oryginalna ścieżka dźwiękowa. Vampire: The Masquerade – Shadows of New York zadebiutuje na PC (Windows, Mac OS, Linux), Nintendo Switch, PS4 oraz Xbox One w 2020 roku.

Istotnym wydarzeniem w pierwszym kwartale było podjęcie przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy spółki uchwały w sprawie podwyższenia jej kapitału zakładowego, poprzez emisję akcji serii C w drodze subskrypcji otwartej, pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru w całości, zmiany Statutu spółki, wprowadzenia akcji do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect oraz upoważnienia do zawarcia umowy o rejestrację akcji w depozycie. Podwyższenie kapitału ma zostać dokonane przez emisję akcji zwykłych na okaziciela serii C w liczbie nie mniejszej niż jedna i nie większej niż 3 mln. o wartości nominalnej 0,10 zł każda.

W pierwszym kwartale spółka rozpoczęła pracę nad narzędziem narracyjnym, które umożliwi tworzenie zaawansowanych gier fabularnych przy użyciu silnika Unity. – Nasze rozwiązanie ułatwi pracę scenarzystom, projektantom questów, tłumaczom. Chcemy także, aby było integralnym elementem naszych autorskich gier, dzięki czemu będą powstawały szybciej i sprawniej, co mamy nadzieję, przełoży się na lepszą sprzedaż. Ponadto system pozwoli na zautomatyzowanie części pracy zespołu produkcyjnego i w ten sposób wygenerowanie oszczędności – informuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance.

Spółka ocenia, że kompleksowe podejście do tworzenia narracji w grach fabularnych będzie czynnikiem wpływającym na atrakcyjność takiej produkcji i duże zainteresowanie w środowisku graczy, determinując sukces komercyjny. Projekt jest realizowany w ramach programu GameINN. Jego wartość opiewa na ponad 7,9 mln zł, z czego 5,3 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania.

W drugiej połowie kwartału na platformach PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutowała autorska produkcja studia, Ritual: Crown of Horns. Szybka i wymagająca gra akcji, osadzona w piekielnym uniwersum, stanowi mieszankę Weird West, z elementami znanymi z gatunku Acid Western. Motywy obecne w grze są inspirowane dziełami kultury takimi jak El Topo Alejandro Jodorowskiego, High Plains Drifter Clinta Eastwooda, czy kultowy serial telewizyjny The Wild Wild West. – Gra jest już dostępna na PC oraz platformach Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One. Wspólnie z wydawcą – spółką Feardemic – opracowaliśmy plan marketingowy dotyczący zwiększenia jej widoczności. Liczymy, że nasze wspólne działania w znaczący sposób przełożą się na sprzedaż gry – informuje prezes Draw Distance.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus