Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Digitree Group szacuje, że strata netto za I kwartał wyniosła -0,14 mln zł

Udostępnij

Grupa Digitree Group osiągnęła w I kwartale 2020 roku nieco niższe przychody w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, jednocześnie zmniejszając stratę netto oraz zwiększając wynik EBITDA o 134%.

Według opublikowanych przez DTR (DIGITREE) szacunkowych wyników, skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosły 12 364 623 zł, wobec 13 966 641 zł w pierwszym kwartale 2019 roku. Powodem 11-proc. spadku przychodów Grupy było m.in. zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. z uwagi na zawartą we wrześniu ubiegłego roku umowę inwestycyjną, na podstawie której udział Digitree Group S.A. we wspomnianej spółce zależnej zmniejszył się do 40%. Dodatkowy wpływ na poziom przychodów w I kwartale 2020 r, miały przychody osiągnięte przez Grupę w styczniu i marcu br. Pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych w 2020 roku zaczęły pojawiać się stosunkowo późno, dopiero w drugiej połowie stycznia, natomiast w marcu na nieco niższy poziom osiąganych przychodów wpływ miała pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia w działaniach marketingowych niektórych firm współpracujących z Grupą Digitree Group.

Tabela 1. Zestawienie szacunkowych wyników za I kwartał 2020 r. z wynikami kwartalnymi
w 2019 r.

Źródło: Digitree Group

Skonsolidowana EBITDA w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 1 249 805 zł, wobec 533 425 zł w pierwszym kwartale 2019 roku, tj. wzrosła o 134% rok do roku. Powyżej wskazany wynik EBITDA był wyższy również niż ten osiągnięty w II oraz III kwartale 2019 r. (1 111 303 w II kwartale i 1 045 048 zł w III kwartale 2019 r.) i nieznacznie niższy niż osiągnięty w IV kwartale 2019 r. (1 380 015 zł). Wyniki te potwierdzają, że technologiczna Grupa utrzymuje dobry trend kwartalnej poprawy wyników, rozpoczęty z końcem pierwszej połowy ubiegłego roku.

Grupa Digitree Group odnotowała w pierwszym kwartale 2020 roku stratę netto na poziomie -138 138 zł, wobec -359 555 zł, osiągniętych w analogicznym okresie roku 2019. To kolejna zauważalna poprawa wyniku rok do roku. Warto również zaznaczyć, iż powyżej wskazana strata netto I kwartału 2020 roku była znacznie niższa niż strata osiągnięta w kolejnych kwartałach 2019 roku (z wyłączeniem IV kwartału, kiedy Grupa odnotowała zysk na poziomie niemal 300 tys. zł).  

Spółka podkreśla, że skonsolidowane wyniki osiągnięte w marcu br. były niższe niż wyniki osiągnięte w lutym 2020 r., który to miesiąc nie był dotknięty wpływem pandemii koronawirusa. Jednocześnie marcowe wyniki plasowały się na poziomie tych, osiągniętych w styczniu br. Miesiąc ten z uwagi na obniżoną aktywność klientów z reguły nie należy do najkorzystniejszych okresów roku obrotowego.

Spółka zwraca również uwagę na fakt, że poprawa wyników finansowych pierwszego kwartału 2020 roku w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2019 roku na poziomie EBITDA i zysku (straty) netto była efektem zmian w ramach Grupy Kapitałowej w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta.

Grupa podaje również, że w ostatnich tygodniach intensywnie pracuje nad nowymi produktami i rozwiązaniami dla klientów na czas kryzysu. Tym samym wspiera zarówno lokalne biznesy, jak i wychodzi naprzeciw wyzwaniom obecnej sytuacji tych dużych klientów. Powstała już aplikacja dla lokalnych restauracji, która pomaga zarówno w obsłudze zamówień online jak i promowaniu gastronomii, stworzono już pierwsze w pełni funkcjonalne sklepy internetowe w 5 dni, a także zrealizowano kampanie z wykorzystaniem nowoczesnego podejścia do sprzedaży na żywo za pomocą Facebook’a, która zwiększyła sprzedaż klienta o 44%. Dzięki danym z nokaut.pl Grupa wspiera sprzedaż biznesów, przekazując im wiedzę o produktach mających największy potencjał zakupowy. Digitree Group pomaga wejść w świat online nawet firmom, które do tej pory działały jedynie stacjonarnie.

Szczegółowy raport finansowy za I kwartał br. zostanie opublikowany w dniu 20 maja 2020 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus