Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wynik netto Digitree Group wyniósł w 2019 roku -0,63 mln zł

Udostępnij

DTR (DIGITREE) opublikowała ostateczne wyniki za 2019 rok, który zamknęła z 18-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Ich wartość powiększa się konsekwentnie z roku na rok, a w ubiegłym roku osiągnęła poziom 57 mln zł. Wyniki śródroczne są lepsze z kwartału na kwartał. Obecnie Grupa intensywnie pracuje nad rozwiązaniami dla klientów na czas kryzysu.

Skonsolidowane przychody Digitree Group znajdują swoje uzasadnienie w wysokich obrotach spółek przejętych w 2018 roku, tj. Fast White Cat i Sales Intelligence, uzupełniających ofertę Grupy o profesjonalne wdrożenia sklepów na platformach e-commerce takich jak Magento2 czy PrestaShop oraz projektowanie skutecznych narzędzi marketingowych na rynku e-commerce i dostarczanie sklepom online konsumentów w modelu performance marketingu. Wysokim przychodom sprzyja duża dywersyfikacja usług Grupy przy jednoczesnym kompleksowym podejściu do obsługi klientów. Grupa dzięki optymalizacji kosztów wprowadzonej w drugim kwartale 2019 roku, odnotowała także znaczną poprawę wyników kwartalnych.

 Tabela 1. Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group

Wyszczególnienie

2019 (w tys. zł)

1-3Q2019 (w tys. zł)

2018 (w tys. zł)

Przychody

56 992

42 626

48 334

EBITDA

4 070

1 045

4 126

Zysk netto

- 634

- 929

517

Źródło: Emitent

Tabela 2. Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group w podziale na kwartały

Wyszczególnienie

1Q2019 (w tys. zł)

2Q2019 (w tys. zł)

3Q2019 (w tys. zł)

4Q2019 (w tys. zł)

Przychody

13 967

14 792

13 867

14 367

EBITDA

533

1 111

1 045

1 380

Zysk netto

-360

-355

-214

295 

Źródło: Emitent

Grupa Digitree Group obecnie intensywnie pracuje nad nowymi produktami i rozwiązaniami dla klientów w czasie kryzysu. Wspiera zarówno lokalne biznesy, jak i wychodzi naprzeciw wyzwaniom obecnej sytuacji tych dużych klientów. 

Zdajemy sobie sprawę, że lokalne biznesy gastronomiczne szczególnie dotkliwie odczuwają skutki pandemii, a obecne okoliczności nie należą do sprzyjających ich działalności. Stworzyliśmy więc aplikację dla restauracji, która pomoże zarówno w obsłudze zamówień online jak i promowaniu restauracji. Mamy już plany na dodatkowe funkcje aplikacji, którą chcemy na bieżąco rozwijać i dostosowywać do potrzeb klientów. – komentuje Dariusz Piekarski, CEO Digitree Group S.A. - W czasie kryzysu cała Grupa Digitree Group intensywnie pracuje nad rozwiązaniami dla klientów, pomagamy im kompleksowo wejść w świat online, nawet jeśli do tej pory działali jedynie offline. Tworzymy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe jedynie w 5 dni, łączymy nowoczesne podejście do sprzedaży na żywo  i relacji z klientem z wykorzystaniem Facebooka, dzięki czemu nasi klienci odnotowują ok. 44% wzrosty sprzedaży! Dane z nokaut.pl sprawiają, że wiemy, które grupy produktów mają największy potencjał zakupowy, dzięki czemu potrafimy realizować skuteczne kampanie w topowych segmentach i tym samym wspierać sprzedaż klientów – dodaje.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki Digitree Group S.A. za 2019 rok wyniosły
8,59 mln zł, wobec 10,40 mln zł w 2018 roku, co stanowi spadek o 17% rok do roku. Powyższe jest wynikiem niekorzystnego trendu, obserwowanego dla całej branży związanej z e-mail marketingiem oraz podmiotów działających na danych osobowych, co jest następstwem wprowadzenia rozporządzenia RODO w połowie 2018 roku. Rozporządzenie w znacznej mierze ograniczyło wydatki firm w zakresie realizowanych kampanii mailingowych, co przełożyło się na mniejsze przychody ze sprzedaży spółki Digitree Group. Jednostkowa EBITDA Spółki w 2019 roku wyniosła
0,66 mln zł, wobec -0,91 mln zł w poprzednim roku, natomiast zysk netto Digitree Group S.A. wyniósł
w 2019 roku 2,14 mln zł, podczas gdy w 2018 roku zysk netto wyniósł 1,07 mln zł. Wpływ na jednostkowy wynik netto miały w szczególności wypłacona w maju 2019 r. dywidenda ze spółki zależnej
INIS sp. z o.o. w kwocie 4,31 mln zł, a także odpis aktualizujący dla pożyczek udzielonych spółkom VideoTarget oraz Cashback Services w łącznej kwocie 1,45 mln zł.

Digitree Group to Grupa Kapitałowa, wspierająca klientów w zakresie marketingu internetowego, która generuje ok. 50 proc. przychodów z działań dla branży e-commerce. Grupa zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększanie sprzedaży i przychodów klientów.

W skład Grupy wchodzą następujące spółki INIS – dostawcy efektywnych mediów reklamowych, JU: -  agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter - monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget - sieć reklamy wideo, Cashback services - serwis cashbackowy, Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej,  Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento i PrestaShop.  W ramach spółki Digitree Group funkcjonują również następujące brandy: SAREsystem i SAREhub, zapewniające narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus