DTR (DIGITREE) opublikowała ostateczne wyniki za 2019 rok, który zamknęła z 18-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Ich wartość powiększa się konsekwentnie z roku na rok, a w ubiegłym roku osiągnęła poziom 57 mln zł. Wyniki śródroczne są lepsze z kwartału na kwartał. Obecnie Grupa intensywnie pracuje nad rozwiązaniami dla klientów na czas kryzysu.
Skonsolidowane przychody Digitree Group znajdują swoje uzasadnienie w wysokich obrotach spółek przejętych w 2018 roku, tj. Fast White Cat i Sales Intelligence, uzupełniających ofertę Grupy o profesjonalne wdrożenia sklepów na platformach e-commerce takich jak Magento2 czy PrestaShop oraz projektowanie skutecznych narzędzi marketingowych na rynku e-commerce i dostarczanie sklepom online konsumentów w modelu performance marketingu. Wysokim przychodom sprzyja duża dywersyfikacja usług Grupy przy jednoczesnym kompleksowym podejściu do obsługi klientów. Grupa dzięki optymalizacji kosztów wprowadzonej w drugim kwartale 2019 roku, odnotowała także znaczną poprawę wyników kwartalnych.
Tabela 1. Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group
Wyszczególnienie |
2019 (w tys. zł) |
1-3Q2019 (w tys. zł) |
2018 (w tys. zł) |
Przychody |
56 992 |
42 626 |
48 334 |
EBITDA |
4 070 |
1 045 |
4 126 |
Zysk netto |
- 634 |
- 929 |
517 |
Źródło: Emitent
Tabela 2. Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group w podziale na kwartały
Wyszczególnienie |
1Q2019 (w tys. zł) |
2Q2019 (w tys. zł) |
3Q2019 (w tys. zł) |
4Q2019 (w tys. zł) |
Przychody |
13 967 |
14 792 |
13 867 |
14 367 |
EBITDA |
533 |
1 111 |
1 045 |
1 380 |
Zysk netto |
-360 |
-355 |
-214 |
295 |
Źródło: Emitent
Grupa Digitree Group obecnie intensywnie pracuje nad nowymi produktami i rozwiązaniami dla klientów w czasie kryzysu. Wspiera zarówno lokalne biznesy, jak i wychodzi naprzeciw wyzwaniom obecnej sytuacji tych dużych klientów.
- Zdajemy sobie sprawę, że lokalne biznesy gastronomiczne szczególnie dotkliwie odczuwają skutki pandemii, a obecne okoliczności nie należą do sprzyjających ich działalności. Stworzyliśmy więc aplikację dla restauracji, która pomoże zarówno w obsłudze zamówień online jak i promowaniu restauracji. Mamy już plany na dodatkowe funkcje aplikacji, którą chcemy na bieżąco rozwijać i dostosowywać do potrzeb klientów. – komentuje Dariusz Piekarski, CEO Digitree Group S.A. - W czasie kryzysu cała Grupa Digitree Group intensywnie pracuje nad rozwiązaniami dla klientów, pomagamy im kompleksowo wejść w świat online, nawet jeśli do tej pory działali jedynie offline. Tworzymy w pełni funkcjonalne sklepy internetowe jedynie w 5 dni, łączymy nowoczesne podejście do sprzedaży na żywo i relacji z klientem z wykorzystaniem Facebooka, dzięki czemu nasi klienci odnotowują ok. 44% wzrosty sprzedaży! Dane z nokaut.pl sprawiają, że wiemy, które grupy produktów mają największy potencjał zakupowy, dzięki czemu potrafimy realizować skuteczne kampanie w topowych segmentach i tym samym wspierać sprzedaż klientów – dodaje.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki Digitree Group S.A. za 2019 rok wyniosły
8,59 mln zł, wobec 10,40 mln zł w 2018 roku, co stanowi spadek o 17% rok do roku. Powyższe jest wynikiem niekorzystnego trendu, obserwowanego dla całej branży związanej z e-mail marketingiem oraz podmiotów działających na danych osobowych, co jest następstwem wprowadzenia rozporządzenia RODO w połowie 2018 roku. Rozporządzenie w znacznej mierze ograniczyło wydatki firm w zakresie realizowanych kampanii mailingowych, co przełożyło się na mniejsze przychody ze sprzedaży spółki Digitree Group. Jednostkowa EBITDA Spółki w 2019 roku wyniosła
0,66 mln zł, wobec -0,91 mln zł w poprzednim roku, natomiast zysk netto Digitree Group S.A. wyniósł
w 2019 roku 2,14 mln zł, podczas gdy w 2018 roku zysk netto wyniósł 1,07 mln zł. Wpływ na jednostkowy wynik netto miały w szczególności wypłacona w maju 2019 r. dywidenda ze spółki zależnej
INIS sp. z o.o. w kwocie 4,31 mln zł, a także odpis aktualizujący dla pożyczek udzielonych spółkom VideoTarget oraz Cashback Services w łącznej kwocie 1,45 mln zł.
Digitree Group to Grupa Kapitałowa, wspierająca klientów w zakresie marketingu internetowego, która generuje ok. 50 proc. przychodów z działań dla branży e-commerce. Grupa zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę digitalową: wprowadza ich w świat e-commerce, tworzy strategię komunikacji, precyzyjnego dotarcia do grup odbiorców dzięki danym behawioralnym, zwiększa efektywność kampanii i jakość generowanych leadów, a także buduje lojalność z klientami, czego efektem jest zwiększanie sprzedaży i przychodów klientów.
W skład Grupy wchodzą następujące spółki INIS – dostawcy efektywnych mediów reklamowych, JU: - agencja kreatywno-interaktywna, Salelifter - monetyzująca i walidująca bazy danych oraz odpowiedzialna za generowanie leadów sprzedażowych, VideoTarget - sieć reklamy wideo, Cashback services - serwis cashbackowy, Adepto, odpowiadająca za generowanie leadów dla branży finansowej, Sales Intelligence, oferująca usługi marketingowe dla branży e-commerce, a także Fast White Cat, zajmująca się wdrożeniami sklepów internetowych na platformie Magento i PrestaShop. W ramach spółki Digitree Group funkcjonują również następujące brandy: SAREsystem i SAREhub, zapewniające narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation.