- Członkowie Rady Nadzorczej polskiego producenta odzieży zrezygnowali ze swojego wynagrodzenia do czasu ustabilizowania się sytuacji finansowej firmy
- Decyzja organu nadzorczego LPP została podjęta w geście solidarności z zarządem spółki oraz wszystkimi jej pracownikami w obliczu kryzysu wywołanego pandemią COVID-19
- Wszystkie działania podejmowane dotychczas przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą LPP mają na celu utrzymanie stabilnej sytuacji firmy i zachowanie jak największej liczby miejsc pracy.
Od marca br. kiedy zaczęły obowiązywać znaczące ograniczenia w prowadzeniu działalności handlowej, LPP wprowadza w życie wiele rozwiązań, których celem jest utrzymanie płynności finansowej spółki. Zabezpieczenie funkcjonowania na czas wychodzenia firmy z kryzysu, a tym samym zachowanie jak największej liczby miejsc pracy, to nadrzędne cele wszelkich decyzji podejmowanych przez władze LPP. Rezygnacja z wynagrodzenia przez członków Rady Nadzorczej to kolejny krok w tym kierunku.
- Jako członkowie organu nadzorującego działalność LPP nie pozostajemy obojętni na to, z jakimi wyzwaniami obecnie mierzy się cała firma. Mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo jej pracowników, jak i wieloletnich partnerów biznesowych, w geście solidarności z zarządem firmy, podjęliśmy wspólnie z pozostałymi członkami Rady decyzję, że do czasu ustabilizowania się sytuacji finansowej, nie będziemy pobierać wynagrodzenia z tytułu pełnionych funkcji. Jesteśmy przekonani, że wszelkie formy ograniczenia wydatków w tej wyjątkowej sytuacji są niezbędne do tego, aby firma z tak długą tradycją na ryku przetrwała i mogła się rozwijać przez kolejne dekady – komentuje Wojciech Olejniczak, zastępca prezesa Rady Nadzorczej LPP.
Rezygnacja z wynagrodzenia przez członków Rady Nadzorczej to kolejne, po ograniczeniu wynagrodzenia zarządu, działanie podjęte w ostatnich dniach. Zarząd LPP zarekomendował również Radzie Nadzorczej niewypłacanie dywidendy za rok finansowy zakończony 31 stycznia 2020 roku. Jednocześnie firma wprowadza szereg działań, których celem jest optymalizacja obszarów wspierających działalność spółki w czasie epidemii oraz w okresie wychodzenia z recesji, tj. znacząca redukcja wydatków inwestycyjnych czy wzmocnienie kanału
e-commerce.