Tempo wzrostu rynku e-commerce nieco osłabło, ale nadal jest imponujące, uważa prezes ABC Data Ilona Weiss. Według prezes dystrybutora sprzętu IT, dla utrzymania lub wykreowania przewag konkurencyjnych w tej branży obecnie potrzebny jest nie tylko dalszy rozwój funkcjonalności platform e-commerce'owych oraz ich innowacyjności, m.in. poprzez uwzględnianie takich obszarów, jak Big Data czy cloud computing, co ABD Data już czyni.
"Rynek e-commerce jest to rynek rosnący od wielu lat, więc do tej dynamiki niejako zdążyliśmy się trochę przyzwyczaić. Fakt faktem, ona trochę zwalnia, ale w dalszym ciągu jest bardzo imponująca. W związku z tym rozwój w tym obszarze za każdym razem stawia przed nami wiele wyzwań przede wszystkim co do utrzymania przewagi konkurencyjnej lub budowania tej przewagi w obszarach, w których powinniśmy ją budować oraz do inwestycji w innowacje" - powiedziała Weiss w wywiadzie dla inwestorzy.tv.
"Nasza platforma e-commerce'owa InterLink jest uznawana za najbardziej nowoczesną w branży, spotyka się z bardzo dużym uznaniem klientów i stała się niejako takim benchmarkiem dla pozostałych graczy rynkowych. Pomimo to intensywnie rozwijamy funkcjonalność, żeby jeszcze bardziej wychodzić klientom naprzeciw po to, żeby zakupy na naszej platformie były jeszcze bardziej optymalne z punktu widzenia i czasu obsługi i trafności oferty, którą adresujemy do danych klientów. Branża e-commerce to nie tylko platformy, o których tutaj mówimy i w które inwestujemy, a musimy to robić, bo 85% naszych przychodów realizowane jest przez te platformy" - dodała prezes.
Według niej, platformy e-commerce powinny uwzględniać takie obszary, jak Big Data - czyli analizowanie dużych zasobów informacji na temat zachowań klientów i odpowiednie włączanie ich do inteligentnych narzędzi do obsługi klienta, a także dostosowanie tych platform do sprzedaży produktów z zakresu cloud computing.
"ABC Data jako pierwszy z graczy w regionie takie myślenie rozpoczął, prace są prowadzone i z dużą dozą prawdopodobieństwa będziemy pierwsi na rynku, którzy takie rozwiązania będą w stanie vendorom i klientom zaproponować" - wskazała także Weiss.
Prezes ABC Data była uczestnikiem debaty zorganizowanej m.in. przez agencję ISBnews i telewizję inwestorzy.tv, poświęconej perspektywom branży e-commerce. Jej uczestnicy stwierdzili, że najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed branżą związane są przede wszystkim z automatyzacją procesów oraz szybkim i skutecznym dostosowywaniem się do potrzeb rynku, co wiąże się z wprowadzaniem nowych strategii biznesowych. Warunkiem koniecznym dalszego rozwoju branży, utrzymania konkurencyjności i zwiększania rentowności przedsiębiorstw jest stałe wprowadzanie innowacji m.in. poprzez spersonalizowaną ofertę, czy też unowocześnianie wyszukiwarek.