Kanadyjski operator VALO Networks zdecydował się na wdrożenie Comarch Smart BSS do wsparcia obsługi procesów B2C (business to consumer) oraz B2B (business to business) w ramach swojego innowacyjnego projektu związanego z dostarczaniem rozwiązań szerokopasmowych.
Firma z Calgary (prowincja Alberta) przygotowuje się do oferowania najlepszej jakości usług w zachodnich prowincjach Kanady, zmieniając tym samym sposób dostarczania usług światłowodowych (również hurtowych) na rynkach o niedostatecznym zasięgu sieci.
Współpracując z lokalnymi partnerami, firma VALO Networks realizuje swoją misję, jaką jest tworzenie dostępu do sieci, łączenie społeczności i modernizacja istniejących rozwiązań.
Mając na uwadze ambitny cel, jakim jest dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań szerokopasmowych w bardzo krótkim czasie, operator zdecydował się na wdrożenie kompaktowego systemu Comarch Smart BSS. To kompleksowe rozwiązanie umożliwia dostawcom usług internetowych zarządzanie złożonymi procesami sprzedaży i rozliczeń, m.in. typu: request-to-answer, order-to-payment, usage-to-payment, request-to-change, termination-to-confirmation, complaint-to-solution oraz self-care. System Comarch Smart BSS jest dostarczany w modelu SaaS.
Fakt, że firma VALO zamierzała wprowadzać w oparciu o system CMR (COMARCH) nowe usługi i wymagała dużej responsywności na szybko zmieniające się wymagania biznesowe, to tylko jedno z wyzwań, przed którymi stał Comarch w tym projekcie. Czas na wdrożenie projektu MVP (Minimum Viable Product czyli produkt z minimalną ilością wymaganych funkcjonalności) wynosił zaledwie trzy miesiące, przy czym rozwiązanie Comarch musiało sprostać wymaganiom VALO Networks dotyczącym kompleksowego systemu BSS, który stanowiłby solidne podstawy dla przyszłego rozwoju.
Zapewnienie ciągłości projektowej i operacyjnej między strefami czasowymi centrali Comarch (Polska) i VALO Networks (Kanada) dodatkowo zwiększyło złożoność projektu i stanowiło kolejne wyzwanie, któremu Comarch sprostał. Choć Comarch ma zasięg globalny i posiada biuro w Kanadzie, projekt obsługiwany jest z Polski.
Stephen Barrow, wiceprezes ds. technologii w VALO Networks, podkreśla, że firma wybrała Comarch z różnych powodów: „Po pierwsze uważaliśmy, że spośród ocenianych przez nas ofert to produkt Comarch Smart BSS najlepiej nadaje się do szybkiego rozpoczęcia działalności, zapewniając jednocześnie w jednym systemie większość wymaganych funkcjonalności OSS/BSS. Dodatkowo zespół Comarch zrobił co w ich mocy, aby pomóc nam dokonać wyboru właściwego dla specyfiki biznesu VALO Networks.”
Umowa została podpisana 27 sierpnia 2019 r. w Calgary. To pierwszy projekt realizowany wspólnie przez VALO Networks i Comarch.