Zarząd Spółki ETX (EUROTAX) informuje o następującym wpływie epidemii na kondycję spółki:
1) nie odnotowaliśmy większych zmian w poziomie sprzedaży w kanale B2C na rynku polskim, bułgarskim i rumuńskim. Zwiększona ilość osób powracających z zagranicy w związku z czasowym zamykaniem granic powinna w najbliższym czasie pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w kanale e-commerce.
2) nastąpił 50% spadek ilości pozyskanych umów przez kanał B2B w marcu (kanał B2B odpowiada za ok. 40% udziału w ilości sprzedanych umów w spółkach polskich). Jest to spowodowane tymczasowym zamknięciem placówek naszych partnerów, ze względu na epidemię. W obecnej sytuacji spodziewamy się spadku ilości umów w tym kanale. Decydujące znaczenie będzie miał tutaj okres nałożonych ograniczeń dotyczących swobodnego przemieszczania się oraz ostateczna data, do której będzie można złożyć obowiązkowe zeznanie PIT przez naszych klientów w biurach partnerskich. Zakładamy, że w związku z powyższym sezonowość usługi w tym kanale zostanie przesunięta. Aktywnie podejmujemy działania, aby aktywizować klientów naszych partnerów przez wykorzystanie wewnętrznych zasobów naszej Spółki, głównie poprzez wsparcie partnerów w obsłudze klientów w kanale on-line.
3) Spółka wdrożyła procedury, które mają maksymalnie ograniczać i upraszczać fizyczny obieg dokumentów. Ponad 60% pracowników GK Euro-tax.pl pracuje zdalnie, aby wyeliminować ryzyko jakiegokolwiek przestoju w procesowaniu klientów. Spółka jest także w stałym kontakcie z urzędami skarbowymi, zarówno w Polsce jak i za granicą, monitorując zmiany, które mogą wpłynąć na procesowanie spraw naszych klientów.
Spółka zaznacza jednak, że na dzień sporządzenia niniejszego raportu bieżącego, faktyczny wpływ skutków pandemii COVID-19 na działalność Emitenta i przyszłe wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Emitenta jest niemożliwy do oszacowania oraz uzależniony od czynników, które pozostają poza wpływem lub kontrolą ze strony Emitenta.
Euro-tax.pl: Nastąpił 50% spadek ilości pozyskanych umów przez kanał B2B w marcu
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus