Grupa Kapitałowa Ten Square Games, zajmująca się produkcją i dystrybucją gier w modelu Free to Play (F2P) opublikowała raport roczny za rok 2019. Skonsolidowane przychody Grupy w ubiegłym roku wyniosły 241 mln PLN, co oznacza wzrost o 109% w porównaniu do roku 2018, kiedy wyniosły 115 mln PLN. EBITDA za rok 2019 osiągnęła poziom blisko 86 mln PLN (w 2018 45 mln PLN, +90% r/r). Zysk netto Ten Square Games w 2019 roku wyniósł 76 mln PLN wobec 36 mln PLN w 2018.
W wyniku netto za 2019 rok został uwzględniony efekt ulgi IP Box wpływający na efektywną stawkę podatkową, która w 2019 roku wyniosła w Grupie 9,7 %.
W samym 4Q 2019 przychody Ten Square Games wyniosły 78 mln PLN (+88% r/r oraz 16% k/k), EBITDA 34,7 mln PLN (+57% r/r oraz +108% k/k), a zysk netto 34,8 mln PLN (+92% r/r, +154% k/k).
Flagowa gra Grupy – Fishing Clash wygenerowała w zeszłym roku 206 mln PLN przychodów, co oznacza wzrost wielkości przychodów z gry o 117 mln PLN w porównaniu do roku 2018, kiedy wyniosły one 89 mln PLN. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w 2019 wyniosła ok. 1,8 mln użytkowników, w porównaniu do ok. 1,5 mln w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
W 4Q 2019 przychody wygenerowane przez Fishing Clash w każdym z miesięcy przekroczyły poziom 20 mln PLN (22 mln PLN w październiku, po 23 mln PLN w listopadzie i grudniu 2019). Wydatki marketingowe na tę grę wyniosły 6,1 mln PLN w październiku, 3,6 mln PLN w listopadzie i 3,5 mln PLN w grudniu.
Po sezonowym obniżeniu poziomu wydatków marketingowych w 4Q 2019, od stycznia spółka wróciła
do wyższych nakładów. W styczniu i lutym 2020 nakłady marketingowe na Fishing Clash wyniosły odpowiednio 5,6 i 5,9 mln PLN, a szacunkowe przychody z gry wyniosły w styczniu 2020 24,4 mln PLN i 28,6 mln PLN w lutym 2020.
Gra „Let’s Fish” wygenerowała w 2019 roku podobny poziom przychodów jak zanotowany w roku 2018.
(15,2 mln PLN wobec 16,4 mln PLN w 2018). Gra „Wild Hunt” przyniosła w 2019 roku 9,6 mln PLN przychodów (wobec 4,9 mln PLN rok wcześniej).
Struktura geograficzna przychodów Ten Square Games w 2019 była następująca: Ameryka Płn. 42%, Europa 40% oraz Azja 14%, pozostałe rynki 4%. Największa część przychodów Ten Square Games generowana jest z mikropłatności w grach (In App purchases).
„Przychody Fishing Clash cały czas się zwiększają i przekraczają obecnie poziom 28 mln PLN miesięcznie. Gra jest stale rozwijana i dodajemy do niej nowe elementy, zarówno zwiększające możliwości zabawy dla Graczy, jak i poprawiające monetyzację – mówi Maciej Popowicz, Prezes Zarządu Ten Square Games.
„W 4Q 2019 uruchomiliśmy w fazie soft launch na Androidzie trzy nasze nowe gry – dwie gry kobiece: Flip This House i SoliTales oraz nową grę myśliwską – Hunting Clash, bazującą na naszych doświadczeniach outdoorowo-symulacyjnych i związanych z mechaniką gry Fishing Clash. Jesteśmy zadowoleni z performance tych gier na obecnym etapie - otrzymują one świetne oceny w sklepie Google, budują bazę graczy i bardzo szybko się rozwijają. Obecnie wprowadzamy poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Decyzje o hard launch będą zależeć od osiąganych KPI – jeśli będą satysfakcjonujące to gry w swoim czasie zadebiutują na całym świecie. Na tym etapie jednak nie chciałbym podawać dokładniejszych terminów. Z kolei mająca w zeszłym roku soft launch gra golfowa została po pierwszych testach skierowana z powrotem do fazy produkcyjnej – zdecydowaliśmy, że warto dalej w nią inwestować, potrzeba jednak całkowitej przebudowy mechaniki i oprawy graficznej – dodaje Maciej Popowicz.
„Na dziś nie odczuwamy negatywnych aspektów sytuacji z koronowirusem dla spółki i biznesu. Nasi pracownicy pracują zdalnie, życie firmy toczy się normalnie. Nasze gry rosną organicznie i są cały czas rozwijane i wzbogacane o nowe elementy rozgrywki. Obecnie naszym największym rynkiem są Stany Zjednoczone, z kolei w Chinach cały czas czekamy na certyfikację Fishing Clash – jesteśmy w stałym kontakcie z naszym chińskim partnerem – Netease oraz chińskim regulatorem. Obecnie nie osiągamy przychodów z rynku chińskiego” – mówi Arkadiusz Pernal, Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.
„W najbliższych kwartałach wpływ na nasze wyniki będzie miał przede wszystkim dalszy rozwój Fishing Clash. Cały czas mamy pomysły jak tę grę uatrakcyjniać i rozwijać poprzez zoptymalizowane live-opsy, czy też poszerzanie funkcjonalności. Bardzo dużo uwagi poświęcamy też nowym tytułom w fazie soft launch - raczej nie w najbliższym czasie, ale docelowo mogą one całkowicie zmienić obraz Spółki i jej wyników” – podsumowuje Maciej Popowicz.
„Zakończyliśmy prace związane z wdrażaniem stosowania ulgi IP BOX, dzięki czemu efektywna stawka podatkowa za 2019 rok wyniosła poniżej 10% zamiast standardowych 19% - oznacza to skokowy wzrost zysku netto i bardzo duży zastrzyk gotówki dla Spółki” - mówi Magdalena Jurewicz, Członek zarządu ds. finansowych Ten Square Games S.A.
Na koniec 2019 roku Grupa posiadała ponad 75 mln zł środków pieniężnych, co daje jej bardzo duży komfort w dalszym rozwoju działalności i reagowaniu na potencjalne okazje biznesowe na dynamicznym rynku F2P.