Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Rawlplug w 2019 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody Rawlplug w roku 2019 wyniosły 813,73 mln zł wobec 775,5 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Z kolei wynik na działalności operacyjnej spadł w ubiegłym roku do 55,94 mln zł z 61,25 mln zł w 2018 r. W 2019 r. spółka odnotowała wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej na poziomie 30,51 mln zł w porównaniu do 34,4 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu RWL (RAWLPLUG) do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo, Akcjonariusze oraz Pracownicy Grupy RAWLPLUG S.A.,

2019 rok był wielkim wyzwaniem dla całej branży budowlanej. Jestem przekonany, że zarówno Grupa RAWLPLUG, jak i inni kluczowi w sektorze producenci zamocowań, elementów złącznych i narzędzi byli doskonale przygotowani do przewidywanych w poprzednich latach ograniczeń oraz ryzyk związanych z niestabilną sytuacją polityczną oraz gospodarczą na poszczególnych rynkach. Jednak mimo, iż zdawaliśmy sobie sprawę z następstw groźnych dla nas zjawisk, jak niejasna polityka w zakresie cen stali, zaburzenia sezonowości sprzedaży, nie do końca obliczalny w przebiegu proces Brexit, pogłębiające się konflikty w Zatoce Perskiej, czy widmo wojny handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, wszyscy mieliśmy poważne wątpliwości, na ile stabilne w realizacji będą prognozy sprzedaży w mijającym roku. Dlatego z nieukrywaną satysfakcją aktualnie podsumowujemy ten rok, dziękując sobie za niezłomność i konsekwencję w realizacji przyjętej na lata 2012-2018 strategii Grupy RAWLPLUG, skoncentrowanej na efektywności wewnętrznej, utrzymaniu tempa innowacji oraz ekspansji sprzedaży.

W rok 2019 weszliśmy uzbrojeni w rozwiązania i narzędzia, które pozwoliły nam nie tylko na pokonanie przeciwności pojawiających się na drodze do realizacji celów, ale przede wszystkim na wzrost świadomości marki i jej wizerunku eksperta oraz jeszcze większy wzrost konkurencyjności naszej oferty na poszczególnych rynkach, a w efekcie – wzrost rozwoju biznesu zarówno wśród dotychczasowych, jak i nowych klientów w portfelu Grupy RAWLPLUG. Na to wszystko złożyła się m.in. przebudowa oferty handlowej, skupiona z jednej strony na zmniejszeniu udziału wyrobów importowanych i tzw. „produktów ceny”, a z drugiej – na inwestowaniu w rozwój istniejących, jak i wdrażaniu nowych produktów wysokiej jakości i zaawansowanych technologicznie.

Uzupełnienie portfolio profesjonalnych produktów o stale rozwijane specjalistyczne usługi techniczne oraz nowatorski program edukacyjny Rawlplug Academy® to była nasza odpowiedź na faktyczne potrzeby rynku, który oczekiwał oferty kompleksowej od sprawdzonego, rzetelnego partnera. W połączeniu z efektami ogromnych inwestycji w działania marketingowe, począwszy od wyróżniających się kampanii reklamowych w mediach tradycyjnych i online, przez rewolucyjne w formie, oddane w ręce klientów z całej Europy mobilne centrum treningowe RawlTruck oraz Rawlplug Academy Training Center w podlondyńskim Reading, po udział w ważnych dla branży wydarzeniach biznesowych, jak francuski Batimat, Construction Week w Wielkiej Brytanii, czy Big 5 w Dubaju z końcem 2019 roku odcinamy kupony od uzyskanej optymalnej efektywności i maksymalnego wykorzystania potencjału całej Grupy.

To ważne dla Grupy RAWLPLUG tym bardziej, że mijający rok był czasem wyjątkowym – obchodów 100-lecia marki, które zakończyły się Wielką Galą dla wszystkich naszych pracowników w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, budynku o ogromnym znaczeniu architektonicznym i kulturowym, do konstrukcji którego również użyto naszych zamocowań. Niesamowite wzruszenia i emocje, towarzyszyły nam w czasie tej uroczystości, są dla nas pięknym uzupełnieniem sukcesów osiągniętych przez ostatnie 12 miesięcy.

Motywacja i mobilizacja, jaka jest efektem działań podejmowanych w 2019 roku będzie nam na pewno potrzebna do tego, aby metodycznie, z rozwagą, ale i rozmachem na odpowiednim poziomie podejść do wyzwań roku 2020. Te wspomniane na początku wciąż nie tracą na wadze i znaczeniu dla kondycji całej branży budowlanej, a do tego dochodzą coraz wyższe koszty pracy, w szczególności w Europie, rosnąca potrzeba coraz wyższej jakości serwisu oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie produktów i usług oraz konieczność dbałości o zrównoważony rozwój biznesu, trwale powiązanego z troską o środowisko naturalne i zaangażowaniem społecznym. To właśnie dlatego naszym priorytetem będzie przede wszystkim wzrost intensywny sprzedaży na wybranych rynkach w miejsce wzrostu ekstensywnego widocznego w naszej strategii w poprzednich latach. I chociaż optymalizacja kosztów wydaje się być przy tym warunkiem koniecznym, zamierzamy wciąż inwestować w automatyzację procesów produkcyjnych i logistycznych naszych zakładów i ośrodków dystrybucyjnych na całym świecie, w rozwiązania techniczne i technologiczne, których celem będzie wsparcie sprzedaży i zarządzanie relacjami z klientami, czy w kolejne innowacje produktowe oraz w zakresie doradztwa technicznego: w 2020 roku zamierzamy oddać w ręce naszych odbiorców kilkanaście nowości w kilku kluczowych dla branży kategoriach, a także udostępnić pożądane przez rynek rozwiązania w ramach aplikacji EasyFix i BIM Rawlplug i zaprosić do unikatowego na rynku programu partnerskiego. Sztandarowym dla nas projektem bieżącego roku będzie również wdrożenie wśród klientów marki programu Rawlplug Academy®, którego 4 filary: platforma e-learningowa, mobilne i stacjonarne centra edukacyjno-treningowe, szkolenia teoretyczno-praktyczne oraz szeroko rozumiana baza wiedzy będą solidnym fundamentem dla dalszego rozwoju całego sektora i jednym z integralnych elementów umacniania Grupy RAWLPLUG jako eksperta w zakresie zamocowań, elementów złącznych i narzędzi. Jesteśmy przekonani, że edukacja, a tym samym świadomość branżowa jest niezbędna do zrównoważonego rozwoju naszego biznesu i wpływania na otoczenie, w którym działamy i które mamy obowiązek oraz odpowiedzialność wspierać. 
 
Z poważaniem,

Radosław Koelner

Prezes Zarządu RAWLPLUG S.A.

Szczegółowe dane finansowe Rawlplug są dostępne na profilu spółki w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus