Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dino Polska: realizacja strategii wsparta znacznym wzrostem przychodów ze sprzedaży

Udostępnij

W 2019 r. polska sieć sklepów spożywczych DNP (DINOPL) konsekwentnie kontynuowała swoją strategię, czego wynikiem był dalszy dynamiczny rozwój sieci oraz poprawa zyskowności. Przychody ze sprzedaży Spółki osiągnęły poziom 7,6 mld zł, a towarzyszył temu także wzrost sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) na poziomie 11,6%. W 2019 r. Spółka otworzyła 243 nowe markety, dzięki czemu na koniec grudnia pod szyldem Dino na terenie całej Polski funkcjonowało 1 218 placówek. W 2019 r. Spółka rozwijała także swoje zaplecze logistyczne, które na koniec minionego roku tworzyły cztery centra dystrybucyjne, a budowa kolejnego została rozpoczęta. Na inwestycje Spółka w 2019 r. przeznaczyła 827,8 mln zł, co stanowi wzrost o 31% w stosunku do 2018 r.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska S.A. w 2019 r. wyniosły 7,6 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 31% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o 34,1% i dalsza poprawa marży EBITDA do 9,5% oraz wysoki wskaźnik sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL), który wyniósł 11,6%.

– Cieszy nas rosnąca liczba osób, które odwiedzają nasze sklepy. Stale pracujemy na zaufanie klientów i wkładamy dużo wysiłku w dostosowywanie asortymentu do ich potrzeb. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Równolegle Spółka podejmowała inicjatywy zmniejszające jej wpływ na środowisko naturalne.

 Staramy się zmniejszać nasze oddziaływanie na środowisko. W drugiej połowie 2019 roku rozpoczęliśmy instalację paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino, co jest jednym z naszych kluczowych projektów w obszarze polityki środowiskowej. Dzięki realizacji tej inwestycji nasze markety będą zasilane przyjazną energią elektryczną pochodzącą ze słońca i w kolejnych latach w zauważalny sposób ograniczą swoje zapotrzebowanie na energię z konwencjonalnych źródeł. – dodaje Szymon Piduch.

Łączne nakłady inwestycyjne w 2019 r. wyniosły 827,8 mln zł i zostały przeznaczone głównie na rozwój sieci sklepów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym poprzednim roku Spółka otworzyła 243 nowe markety. Łączna powierzchnia sali sprzedaży przekroczyła 472 tys. m2 i była o 26% wyższa niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale minionego roku powstało 105 nowych sklepów Dino.

W ramach rozwoju zaplecza logistycznego w 2019 r. Spółka zakończyła w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego, a także otworzyła magazyn w Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wynajmowany wcześniej magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Rozpoczęto także budowę kolejnego centrum dystrybucyjnego w Łobzie w północno-zachodniej Polsce.

Grupa Dino planuje, że w 2020 r. jej nakłady inwestycyjne związane z dalszym rozwojem wyniosą około 950 mln zł.

 Chcielibyśmy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach. Zgodnie z dotychczasową polityką całość generowanych zysków chcielibyśmy przeznaczyć na dalszy rozwój. Jesteśmy przygotowani do tego, aby w 2020 r. liczba otwarć sklepów Dino rosła w podobnym tempie jak rok wcześniej. Równolegle do rozwoju sieci pracujemy nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności. – podsumowuje Szymon Piduch.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus