PNW (PLANTWEAR), lider internetowej sprzedaży i producent drewnianych akcesoriów lifestylowych, osiągnął w IV kwartale 2019 r. niespełna 3,3 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W tym czasie zysk netto wyniósł 0,46 mln zł. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku spółka wypracowała blisko 9,4 mln zł przychodów netto i prawie 0,8 mln zł zysku. Od 8 stycznia 2020 akcje spółki Plantwear notowane są na NewConnect.
- Wyniki osiągnięte w 2019 r. są zdecydowanie lepsze niż pierwotnie zakładaliśmy. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju oraz efektywnemu modelowi biznesowemu, który opiera się na internetowej sprzedaży, postawiliśmy zarówno przychody, jak i zyski. – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.
Wśród kluczowych wydarzeń mających wpływ na IV kwartał 2019, spółka wymienia między innymi premierę dwóch nowych kolekcji biżuterii, modeli zegarków oraz odświeżenie kolekcji, kontynuację współpracy z CD Projekt oraz zlecenia B2B od nowych klientów. Spółka wdrożyła również sprzedaż na rynkach ukraińskim i rumuńskim.
W 2019 r. szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyła się drewniana biżuteria, której wartość sprzedaży przekroczyła już przychody ze sprzedaży zegarków. Biżuteria z drewna stanowiła w ubiegłym roku około 50 proc. sprzedaży spółki, co oznacza ponad 5‑krotny wzrost r/r. Przygody ze sprzedaży drewnianych zegarków wyniosły 3,7 mln zł i były wyższe r/r o niecałe 10 proc.
W 2018 r. spółka osiągnęła 4,7 mln zł sprzedaży oraz 510 tys. zł zysku netto. Zgodnie z pierwotną prognozą (opublikowaną na początku 2019 r.) przychody ze sprzedaży miały wynieść 6,5 mln zł, a zysk netto 750 tys. zł.
- Z przyjemnością informujemy, że zakładana prognoza została zrealizowana z nawiązką. Zarówno na poziomie przychodów, jak i zysku. Odnotowane wyniki potwierdzają słuszność przyjętej przez nas strategii i są motywacją do dalszej, ciężkiej pracy. Na 2020 r. Mamy plan dalszego rozszerzania naszej oferty, zarówno w ramach obecnych linii biznesowych, jak i zupełnie nowych produktów oraz poprawy efektywności działalności. – dodaje Ewelina Bury, wiceprezes Plantwear.
Spółka w roku 2019 wygenerowała przychód o 97,9% wyższy w porównaniu do roku 2018. Wynik netto za IV kw. 2019 r. jest także o 105% lepszy od wyniku za okres luty-wrzesień 2019 r. Znaczne nakłady poniesione na wzrost sprzedaży oraz rozwój nowych linii produktowych wpłynęły na zmniejszenie marży netto w 2019 roku w stosunku do roku ubiegłego. W 2020 spółka planuje optymalizować koszty produkcji oraz w dalszym ciągu zwiększać sprzedaż.