Dzięki wyjątkowemu modelowi biznesowemu i konsekwentnie wdrażanej strategii, Grupa MBK (MBANK) dynamicznie rozwijała się w 2019 roku. Dochody przekroczyły 5,5 mld zł i były najwyższe w historii banku. Zysk netto wyniósł 1 010,4 mln zł. Do najważniejszych wydarzeń 2019 roku należą:
-
Wzrost dochodów o 9% (14% po wyłączeniu zysku z transakcji jednorazowej w 2018 roku), w tym wyniku z tytułu odsetek o 14%;
-
Podwyższenie marży odsetkowej o 11 p.b. do 2,7% dzięki zmianie struktury aktywów;
-
Poprawa efektywności mierzonej wskaźnikiem kosztów do dochodów do 42,2%;
-
Wzrost kredytów brutto o 11%, w tym kredytów detalicznych o 14% i klientów korporacyjnych o 8%;
-
Dynamiczny napływ środków na rachunki bieżące i oszczędnościowe klientów detalicznych (+20%);
-
Dynamiczny wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych o 77%; rekordowa sprzedaż kredytów niehipotecznych (10,3 mld zł tj. +15%);
-
Wysoka jakość bazy kapitałowej - wskaźniki kapitałowe przekraczające wymogi regulacyjne: współczynnik Tier I równy 16,5%, łączny współczynnik kapitałowy w wysokości 19,5%;
-
Wzmocnienie pozycji mBanku jako banku mobilnego i transakcyjnego – najwyższy na rynku udział użytkowników aplikacji mobilnej w bazie klientów;
-
Przyjęcie nowej strategii na lata 2020-2023, zatytułowanej „Rośniemy z klientami i dzięki nim”;
-
Innowacje i produkty poprawiające doświadczenie klientów:
- Nowy pulpit w bankowości internetowej, pozwalający dopasować widoczne na nim elementy do wymagań użytkownika;
- Płatności leasingiem dla klientów MSP dzięki zakupowi firmy LeaseLink;
- Usługa faktoringu online dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą;
-
Inicjatywy dla dobra otoczenia, w tym przede wszystkim klimatu:
- ograniczenie finansowania energetyki węglowej i kopalni;
- zwiększenie puli środków dla projektów OZE do 1 mld zł;