LRQ (LARQ) podtrzymuje prognozę wyników finansowych, zakładającą osiągnięcie w tym roku 68,2 mln zł przychodów i 9,5 mln zł EBITDA, poinformował członek zarządu Mikołaj Chruszczewski.
"Biorąc pod uwagę wyniki pierwszej połowy roku i zdarzenia, które nastąpiły już po dacie bilansowej - jesteśmy zdecydowanie optymistycznie nastawieni do drugiego półrocza i podtrzymujemy naszą marcową prognozę wyników finansowych, zakładającą osiągnięcie w tym roku 68,2 mln zł przychodów i 9,5 mln zł EBITDA" - powiedział Chruszczewski, cytowany w komunikacie.
Wskazał, że Nextbike Polska w lipcu uruchomił rozbudowany system rowerów miejskich w Poznaniu, a w sierpniu - w Szczecinie. W ostatnich miesiącach spółka obserwuje istotny wzrost przychodów ze źródeł prywatnych w tej spółce, wynikający m.in. z podpisanej w maju trzyletniej umowy partnerskiej z Benefit Systems, polegającej na udostępnianiu rowerów miejskich użytkownikom karty Multisport.
"Nie sposób też nie wspomnieć o wygranym przez Nextbike przetargu na nowy system rowerowy dla Warszawy o wartości 44,8 mln zł brutto. Nowy warszawski system rowerowy ma ruszyć od marca 2017 roku i będzie największym systemem w tej części Europy. Kontrakt ten będzie istotnie kontrybuował do wyników spółki w kolejnych czterech latach" - dodał członek zarządu.
Zaznaczył, że Synergic właśnie wkracza w najgorętszy biznesowo okres w roku - spółka poszerzyła przed kilkoma miesiącami swoją ofertę niestandardowych nośników i pierwsze półrocze potwierdziło, że to portfolio znajduje uznanie klientów.
"Natomiast Brand24, dzięki ciężkiej pracy zespołu wspartego wiedzą i doświadczeniem funduszu venture capital i założycieli oraz głównych menedżerów Livechat Software (którzy weszli do akcjonariatu spółki na przełomie roku), przyspiesza ekspansję zagraniczną. W pierwszej połowie roku uruchomiliśmy w USA spółkę zależną dedykowaną do obsługi klientów międzynarodowych i kupiliśmy domenę brand24.com. Równolegle zespół Brand24 pracuje nad rozwojem narzędzia, wzbogacając je o nowe funkcjonalności" - dodał Chruszczewski.
Ocenia on, że I półrocze pod względem biznesowym i finansowym było udane i zgodne oczekiwaniami.
"Pomimo tego, że I kwartał jest dla naszej Grupy sezonowo najsłabszy pod względem generowanych wyników, za pierwszą połowę roku możemy pochwalić się trzy- i dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży w naszych największych spółkach - Nextbike Polska i Synergic. Nextbike zwiększył sprzedaż o 137% r/r - motorem wzrostu było wygranie i realizacja przetargów na dostawę i zarządzanie systemami rowerów miejskich w Lublinie i Łodzi, a także wcześniejsze uruchomienie systemów w niektórych miastach i zwiększanie przychodów ze źródeł prywatnych" - wskazał członek zarządu.
Synergic 40-proc. wzrost sprzedaży osiągnął przede wszystkim dzięki skutecznej komercjalizacji nowych niestandardowych nośników w ofercie - m.in. na lotnisku w Katowicach i Poznaniu, a także dworcach kolejowych i wybranych lokalizacjach wielkoformatowych w Warszawie. Brand24 zanotował 88-proc. wzrost przychodów dzięki dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz kontynuacji wzrostu w Polsce, wymienił również Chruszczewski.
W październiku 2015 r. spółka CAM Media zmieniła nazwę na Larq. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2008 r. Filarami biznesu grupy są Nextbike Polska - największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych, Synergic - wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej oraz Brand24 - właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie.