Podsumowanie
- Przychody wyższe rdr o 7%, głównie za sprawą wciąż dynamicznie rosnącego e-commerce (+41%), przy nieznacznym spadku sprzedaży w sieci detalicznej, spowodowanym bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi (ciepła jesień, brak zimy) – w rezultacie sprzedaż stacjonarna LFL niższa rdr o 9%
- Stale rosnące znaczenie e-commerce w Grupie CCC (ok. 27% przychodów) – wzrost przychodów DeeZee o ponad 100% rdr, wzrost przychodów eobuwie.pl o 38% oraz szybko rosnący e-commerce CCC – blisko 4% sprzedaży w Polsce
- Marża brutto wyższa rdr o 0,9 p.p., przy konsekwentnie rosnącym udziale markowego obuwia sportowego oraz dalszym rozwoju e-commerce, kompensowanym m.in. mniejszą skalą wyprzedaży wynikającą z optymalizacji poziomu zapasów
- Utrzymanie dyscypliny kosztowej. Zmiana kosztów na poziomie całej Grupy (+15%) równa dynamice zmiany powierzchni, mimo dużego wzrostu skali e-commerce oraz konsolidacji przejętych spółek (Gino Rossi). Istotny spadek kosztów funkcjonowania sklepów na m2 (o 7%)
Dane liczbowe
Rozwój kanałów sprzedaży
- Wzrost powierzchni handlowej CCC o 15% rdr, głównie za sprawą rozwoju sieci sklepów własnych (+84 tys. m² rdr) oraz sieci franczyzowej (+16 tys. m² rdr)
- Optymalizacja sieci sprzedaży w Szwajcarii – zmniejszenie sieci sprzedaży o 18 sklepów Voegele
- Optymalizacja sieci sprzedaży Gino Rossi - zamknięcie 7 sklepów w Q4’19
- Ekspansja salonów omnichannelowych eobuwie.pl – łącznie 19 sklepów na koniec Q4’19
- Dynamiczny wzrost e-commerce
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus