Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Eurocash nabędzie od funduszy MCI akcje Frisco S.A.

Udostępnij
  • Zgodnie z zawartą umową, fundusze MCI sprzedadzą na rzecz Eurocash blisko 56% akcji spółki Frisco S.A., realizując łącznie zwrot na poziomie 2,8x CoC (cash-on-cash).
  • Frisco należy do liderów polskiego rynku e-grocery i najdłużej działających supermarketów online.
  • Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym obecnie ponad 44% akcji.

Frisco S.A. prowadzi supermarket online frisco.pl i jest to jeden z najdłużej działających supermarketów online. Fundusze z Grupy MCI miały znaczący wkład w budowę wartości Frisco. Inwestycja funduszu MCI.TechVentures odbyła się przy przychodach spółki na poziomie 17 mln PLN, które w ciągu 7 lat wzrosły siedmiokrotnie.

W 2014 r. strategicznym inwestorem Frisco została Grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją FMCG oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Grupa EUR (EUROCASH) objęła wówczas 44% akcji Frisco.

W 2019 r. Frisco otworzyło nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn w Klaudynie k. Warszawy, który pozwoli spółce na czterokrotne zwiększenie skali działalności i dalszą poprawę jakości usług świadczonych dla jej klientów.

Frisco to kolejna udana inwestycja funduszy z Grupy MCI. Szacowany zwrot dla funduszu MCI.TechVentures z tej inwestycji wyniósł 22,5 proc. IRR i 2,7-krotność pierwotnej inwestycji (2,7x CoC), wynoszącej 43 mln PLN. Beneficjentem transakcji jest także fundusz Helix Venture Partners, którego inwestorem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (Grupa PFR).

Transakcja zostanie rozliczona w czerwcu 2020 r.

Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash: Inwestycja we Frisco to kolejny element naszej strategii ukierunkowanej na wspieranie niezależnego handlu w Polsce poprzez rozwój innowacyjnych formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych. Współpraca z MCI w ramach Frisco to modelowy przykład połączenia wiedzy i doświadczenia MCI w rozwoju biznesów on-line ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash w dystrybucji artykułów spożywczych.

Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI: Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus