Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Newag dostarczy sześć lokomotyw elektrycznych Lotosowi Kolej

Udostępnij

Sześć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce LOTOS Kolej przez firmę NWG (NEWAG). Umowę na leasing sześcioosiowych lokomotyw E6ACTab – Dragon 2 podpisano w piątek, 13 grudnia w Gdańsku. Transakcję sfinansowała firma Millenium Leasing.

Zgodnie z umową, NEWAG jeszcze w 2019 roku dostarczy dwie lokomotywy Dragon 2. Kolejne cztery elektrowozy zostaną włączone do eksploatacji LOTOS Kolej w 2020 roku, według przyjętego harmonogramu. Kolejowa spółka LTS (LOTOS) posiada w swojej flocie trzy już lokomotywy Dragon 2, które eksploatuje od marca bieżącego roku.

LOTOS Kolej jest naszym wieloletnim, sprawdzonym klientem, eksploatującym m.in. lokomotywy Dragon pierwszej generacji. Zadowoleni z możliwości dostawy kolejnych lokomotyw, w tym lokomotyw sześcioosiowych Dragon 2 (drugiej generacji), wierzymy, że w pełni zgodne z TSI 2014, nowo nabywane lokomotywy, spełnią oczekiwania LOTOS Kolej przy zagwarantowanej bardzo wysokiej gotowości technicznej, takiej samej jak w pierwszej generacji lokomotyw Dragon – mówi Józef Michalik, wiceprezes Zarządu NEWAG S.A.

LOTOS Kolej jest na etapie unowocześniania parku lokomotyw. Wymieniamy nasze najstarsze pojazdy na nowoczesny tabor. Dragon 2 jest lokomotywą o parametrach umożliwiających nam obsługę ciężkich pociągów. Charakteryzuje się dobrym współczynnikiem niezawodności i jest łatwa w obsłudze oraz eksploatacji. Dzięki nowym Dragonom 2, oferta dla naszych klientów, zwłaszcza przy obsłudze ciężkich pociągów towarowych będzie lepsza i bardziej konkurencyjna – podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej. – Koniec roku, to dobry czas dla podsumowań. W 2019 roku udało się nam pozyskać łącznie 12 nowoczesnych lokomotyw polskiej produkcji, z czego 7 zaczyna pracę jeszcze w tym roku, a kolejne w najbliższych miesiącach. Nie zwalniamy tempa, to dopiero początek unowocześniania parku lokomotyw i dalszych inwestycji w rozwój spółki. Dzisiejsza umowa przewiduje, że docelowym właścicielem Dragonów 2 będzie nasza spółka. Nowe lokomotywy przyczyniają się do wzrostu potencjału spółki, mocy przewozowych, a także polepszenia komfortu pracy maszynistów – dodaje Jaromir Falandysz, Wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.

– Powiększenie taboru LOTOS Kolej to nie tylko wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek naszej grupy kapitałowej, ale również wzmocnienie oferty kierowanej do rynku. Niedawno otwarto Ośrodek Szkolenia Maszynistów wyposażony w nowatorski symulator lokomotywy Dragon 2, a teraz pozyskano kolejnych sześć nowych lokomotyw elektrycznych właśnie tego typu. LOTOS Kolej bardzo dobrze zamyka 2019 rok. Widać, że stawia na rozwój i nowoczesność. To bardzo ważna spółka z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy LOTOS – podkreśla Jarosław Wittstock, p.o. prezes Zarządu Grupy LOTOS.

Wartość umowy leasingu to 88 mln zł, na co składa się łączna cena sprzedaży oraz szacunkowe wynagrodzenie za wykonane usługi serwisowe rozliczane proporcjonalnie do ich świadczenia.

– Doświadczenie i znajomość branży kolejowej pozwala Millennium Leasing każdorazowo przygotować ofertę dostosowaną do specyfiki działalności oraz indywidualnych oczekiwań klienta. Jesteśmy dumni z faktu, że wiele spektakularnych inwestycji w obszarze transportu szynowego realizowanych jest z naszym udziałem – mówi Agnieszka Kozakiewicz, Członek Zarządu Millennium Leasing.– Mamy nadzieję, że pozyskanie 6 nowoczesnych, elektrycznych lokomotyw wpłynie na obniżenie kosztów operacyjnych i pozwoli jeszcze efektywniej wykorzystać potencjał przewozowy LOTOS Kolej – dodaje.

E6ACTab Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez NEWAG S.A pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. W E6ACTab Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Od dnia 9 grudnia br. spółka LOTOS Kolej prowadzi szkolenia na nowoczesnym symulatorze kolejowym produkcji firmy SIM FACTOR, który w pełni odzwierciedla wszystkie elementy kabiny maszynisty lokomotywy Dragon 2. Dzięki umowie pomiędzy LOTOS Kolej a NEWAG, przeszkoleni w Ośrodku Szkolenia Maszynistów LOTOS Kolej maszyniści będą mieli okazję wyjechać na tory w jednych z najnowocześniejszych lokomotyw w kraju.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus