Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory złożyło Prospekt Emisyjny do KNF-u

Udostępnij

Gaming Factory, producent i wydawca gier komputerowych na PC i konsole, złożył do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Emisyjny, w związku z ubieganiem się o wprowadzenie akcji do obrotu na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka chce zadebiutować w pierwszej połowie 2020 roku. W październiku firma zaprezentowała nową strategię rozwoju – głównym obszarem jej działalności jest produkcja własnych tytułów oraz wydawanie w ciągu roku około dziesięciu gier. Kilka dni temu firma poinformowała o powołaniu nowej spółki, która zajmie się przystosowaniem gier do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR).

 - Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej strategii, której realizację już rozpoczęliśmy i będziemy kontynuować także jako spółka publiczna. Zakończyliśmy wielomiesięczny proces tworzenia Prospektu Emisyjnego, który jest już w Komisji Nadzoru Finansowego. Jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego najważniejszego celu, jakim jest debiutu na GPW. Chcemy dołączyć do grona spółek publicznych tak szybko jak  będzie to możliwe  – informuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

Główną działalnością spółki jest produkcja gier o zróżnicowanej tematyce, od symulatorów, poprzez tycoon, horror i builder oraz poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. W listopadzie Gaming Factory odkupiło od Ultimate Games prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. Efekty pracy nad projektami studio zaprezentuje w 2020 roku.

- Aktywnie rozwijamy współpracę z firmami zewnętrznymi, czego dowodem jest m.in. finalizacja zakupu dziewięciu praw do gier od notowanej na GPW spółki ULG (ULTGAMES). W naszym przekonaniu te tytuły są bardzo obiecujące, dostrzegamy w nich duży potencjał. W ostatnim czasie bardzo intensywnie rozwijamy projekty własne i systematyczne zwiększamy przychody z produkcji tych gier. Obecnie w naszym portfolio znajduje kilkanaście naszych autorskich projektów, liczba ta systematycznie rośnie – dodaje Mateusz Adamkiewicz.

Gaming Factory w ubiegłym tygodniu poinformowało także o powołaniu wraz z Ultimate Games nowej spółki – Ultimate VR, której główną działalnością będzie przystosowanie gier z portfolio obu firm do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Obie spółki będą w niej posiadały równe udziały – po 45 proc. Pozostałe 10 proc. udziałów otrzyma zespół.

-  Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) systematycznie zwiększa swoją dynamikę. Prognozy na najbliższe miesiące i lata są bardzo pozytywne. Dzisiejszy gracz jest świadomy jak wiele doświadczeń, emocji i zabawy może przynieść mu korzystanie z VR-u. Posiadane przez nas projekty o zróżnicowanej tematyce z pewnością będą doskonałą propozycją dla tej grupy odbiorców – dodaje prezes Gaming Factory.

W najbliższym czasie Gaming Factory we współpracy z Black Rose Project planuje rozszerzyć działalność portingową na konsolę Nintendo Switch. Spółka zakończyła już kilkanaście portów, kolejne czekają w kolejce na realizację. Oprócz Switcha, będą to także porty gier na konsole Xbox One i PS4.

Gaming Factory za pośrednictwem Silver Lynx Games prowadzi jednocześnie działania na rynku gier planszowych. – Obserwujemy dynamiczny rozwój planszówek, których coraz więcej dostępnych jest w wersji elektronicznej. Widzimy ogromny potencjał rozwojowy tego kierunku, dlatego aktywnie będziemy uczestniczyć w jego współtworzeniu – mówi  Mateusz Adamkiewicz.

W myśl przyjętej strategii Gaming Factory planuje także rozwój własnego wydawnictwa. Spółka chce wydawać ok. dziesięciu gier w ciągu roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus