Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, będzie zasilać swoje markety przyjazną środowisku energią elektryczną pochodzącą ze słońca. Panele fotowoltaiczne będą montowane zarówno na nowych, jak i istniejących sklepach Dino.
W pierwszym etapie DNP (DINOPL) zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów Dino w całej Polsce. Po jego zakończeniu, co jest planowane na początek 2021 r., moc zainstalowanych paneli sięgnie około 14 megawatów (MW), dzięki czemu w skali rocznej Dino Polska będzie w stanie wygenerować około 14 GWh czystej energii elektrycznej ze słońca. W wyniku tej inwestycji spółka ograniczy zapotrzebowanie na konwencjonalną energię. Przyczyni się to do redukcji szkodliwych substancji trafiających do atmosfery w Polsce o około 11 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.
– Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu. – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.