Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gaming Factory odkupił od Ultimate Games prawa do dziewięciu gier

Udostępnij

Gaming Factory, producent i wydawca gier na PC i na konsole, odkupił od spółki ULG (ULTGAMES), notowanej na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, prawa do dziewięciu gier z jej portfolio. To kolejny punkt do realizacji strategii Gaming Factory, mówiący o rozwoju produkcji własnych oraz własnego działu wydawnictwa. Efekty pracy nad projektami spółka zaprezentuje w 2020 roku.

- Jednym z naszych kluczowych założeń jest stałe poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym i zwiększanie przychodów z produkcji własnych projektów. Jednocześnie aktywnie rozwijamy współpracę m.in. z firmami zewnętrznymi, czego dowodem jest m.in. finalizacja zakupu dziewięciu praw do gier od Ultimate Games. Cztery z nich są związane z tematyką bitewną. W naszym przekonaniu te tytuły są bardzo obiecujące, dostrzegamy w nich duży potencjał. O postępach prac w tym zakresie będziemy informowali na bieżąco – komentuje Mateusz Adamkiewicz, Prezes Gaming Factory.

Gaming Factory pracuje obecnie nad ponad 20-stoma produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoon-y, gry akcji czy horrory. Studio zakłada intensywny rozwój projektów własnych i systematyczne zwiększanie przychodów z produkcji gier.

- Podjęliśmy decyzję o sprzedaży wybranych praw gier Ultimate Games, ponieważ stawiamy obecnie na rozwój symulatorów, w tym głównie gier wędkarskich, oraz tworzonych na licencji Discovery Channel, a te tytuły nie wpisywały się w naszą strategię i dotychczasowe portfolio wydawnicze. Jednocześnie pozwoli to nam zoptymalizować wewnętrzne prace naszych zespołów i przyśpieszyć prace nad wydaniem innych gier. Jestem przekonany, że Gaming Factory rozwinie te projekty we właściwy sposób. – mówi Mateusz Zawadzki, prezes Ultimate Games.

25 listopada br. Ultimate Games i Gaming Factory powołali nową spółką Ultimate VR, której główną działalnością ma być przystosowanie gier z portfolio obu firm do technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Obie spółki będą w niej posiadały równe udziały – po 45 proc. Pozostałe 10 proc. udziałów otrzyma zespół.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus