W III kwartale 2019 r. MON (MONNARI) odnotowała wynik netto na poziomie -3,98 mln zł wobec -1,75 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. W zakończonym kwartale spółka wypracowała 62,91 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz -2,95 mln zł straty operacyjnej. Wobec III kwartału 2018 r. sprzedaż wzrosła więc o 23,6%, natomiast EBIT spadł z poziomu -1,32 mln zł.
„Wyniki III kwartału oraz wyniki narastające do dnia 30.09. b.r. wynikały głównie z poniższych czynników:
- Spadku marży brutto na sprzedaży – wzrost ceny USD;
- Spadku odwiedzalności salonów, wynikającego z ograniczenia handlu w niedzielę;
- Kosztów związanych z prowadzeniem salonów pod marką Fenmestage EvaMinge.
- Wzrostu kosztów wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w całej Grupie Kapitałowej (w samym III kwartale b.r. o 12 % dla MONNARI);
- Wzrost średniomiesięcznych kosztów miesięcznych mediów na m2 ( w samym III Q19 o 12,6 %” – czytamy w raporcie
W okresie od stycznia do września 2019 r. wynik netto spółki był równy -3,51 mln zł, a wynik operacyjny -1,94 mln zł. Od początku roku spółka miała 185,85 mln zł przychodów, o 15,9% więcej r/r.
Powierzchnia handlowa dla marki Monnari na koniec III kwartału 2019 r. wzrosła o 6,6 %, z 34,6 tys. m2 w III kwartale 2018 r., do 36,9 tys. m2 .