PKN (PKNORLEN) kontynuuje rozwój swojej międzynarodowej sieci stacji paliw. Otwierając obiekt w Monachium koncern jest już obecny w każdym niemieckim landzie. Nowa stacja została uruchomiona w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę „star” z logiem ORLENu.
Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach. Za naszą zachodnią granicą posiadamy blisko 600 obiektów, co plasuje nas jako siódmą sieć stacji paliw. Warto również zwrócić uwagę, że w ciągu trzech kwartałów 2019 roku nasz segment detaliczny wypracował około 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34% - powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Pierwsza stacja z połączonym logotypem obu marek znajduje się przy Landsberger Straße 447 w Monachium. Do tej pory ORLEN funkcjonował na rynku niemieckim tylko pod marką „star”, która stała się w Niemczech symbolem innowacyjnych stacji benzynowych, spełniających potrzeby nowoczesnego społeczeństwa. Klienci „star”, oprócz standardowej oferty, mają możliwość tankowania paliw alternatywnych, a także korzystania ze stacji szybkiego ładowania, produktów marek własnych oraz innowacji cyfrowych.
Połączone logotypy ORLEN i „star” pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji. W ten sposób ORLEN będzie bardziej rozpoznawalny na niemieckim rynku, a w przyszłości może zastąpić markę regionalną. W ciągu najbliższych kilku lat koncern chce bowiem zbudować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność lub sprzedaje swoje produkty. Dzięki spójnemu wizerunkowi spółka będzie mogła w pełni wykorzystywać swój potencjał.