Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Ambra: W pierwszym kwartale 2019/2020 sprzedaż rosła szybciej niż rynek

Udostępnij

Pierwszy kwartał roku obrotowego 2019/2020 był dla Grupy AMB (AMBRA) kolejnym okresem, w którym sprzedaż rosła szybciej niż rynek. Największy wkład we wzrost miały wina i alkohole premium, co zaowocowało dalszą poprawą wyników. Grupa przeznaczyła też 20 milionów złotych na inwestycje.  
 
Wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku obrotowego 2019/2020 wyniósł 11,7 mln zł, czyli 10,6% na wszystkich głównych rynkach działalności Grupy – w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii. Największy wpływ na wyniki sprzedaży miały wina spokojne i musujące, ale jeszcze szybciej rosły alkohole wysokoprocentowe: brandy PLISKA i ZAREA, whisky i wódki BACZEWSKI, alkohole premium sprzedawane w sklepach DISTILLERS LIMITED. Swój wkład we wzrost przychodów miały też napoje bezalkoholowe, których sprzedaż wzrosła o 16,6%. Przychody ze sprzedaży rosły znacząco szybciej niż wolumen sprzedaży dzięki dalszemu zwiększaniu udziału produktów premium.  
 
Sprzedaż na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale 2019/2020 roku o 8,2%. Sprzedaż na rynkach zagranicznych rosła w jeszcze szybszym tempie. W Czechach i Słowacji, gdzie głównym motorem wzrostu są wina musujące MUCHA SEKT wzrost przychodów wyniósł 33,7% (w walucie lokalnej). Przejęcie w lipcu 2019 roku marki win spokojnych SANGE DE TAUR w Rumunii zaowocowało wzrostem przychodów ze sprzedaży na tym rynku o 11,8% (w walucie lokalnej). 
 
Nieco niższa rentowność marży ze sprzedaży i zysku brutto ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego wynikała z osłabienia złotego wobec euro. Jednakże dzięki obniżeniu dynamiki wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej zysk z działalności operacyjnej (EBIT) osiągnął wartość 8,4 mln zł i był wyższy o 29,5% w odniesieniu do poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 1,1 mln zł do poziomu 3,7 mln zł, czyli był wyższy o 42,7%.  
 
„Konsumenci poszukują produktów wysokiej wartości, a my kontynuujemy naszą strategię tworzenia takich propozycji. W 2019 roku wprowadziliśmy takie nowości jak: CIN&CIN Free – pierwsze w Polsce musujące wino bezalkoholowe, czy polskie wina z owoców pod marką Winiarnia Zamojska. Znacząco zwiększyliśmy też inwestycje – do kwoty 20 mln zł w pierwszym kwartale. Środki te zostały przeznaczone na dalsze zwiększanie jakości win produkowanych w naszej winiarni w Woli Dużej, na nabycie pełnych praw do marek brandy PLISKA i SLANTSCHEW BRJAG, wiodącej marki win stołowych w Rumunii SANGE DE TAUR oraz na przejęcie dystrybutora win premium w Czechach. Finansujemy te inwestycje dzięki naszej mocnej pozycji, ale również dzielimy się wypracowanymi zyskami z naszymi akcjonariuszami – już 14 listopada 2019 roku wypłacimy dywidendę w wyższej niż przed rokiem wartości: 0,70 zł na akcję.” – informuje Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus